Han blir galen för att jag får barnbidraget. Psykopat?
bakgrund: vi har två tonåringar, varannan vecka. Pappan får ut ca 10.000 mer än mej i månaden och jag har fått barnbidraget till mej, två barn-ca 2.500:-.
Från barnbidraget dras varje månad ca 250x2 mobilräkn. Pappan säger att vi har en överenskommelse att jag SKA sätta över 600 till sparande till barnen varje månad.
Det har vi inte kommit överens kom - det är något han bestämt.
Jag har fört över det jag klarat av, d.v.s. ca 300 i månaden per barn på deras sparkonto. Alltså blir det över ca 550 kr per barn.
De får 400 kr i månadspeng. Det som blir över går till barnförsäkring ca 80 kr /mån.
När man har varannan vecka så är det ju meningen att vi ska köpa vardagskläder var o en, men barnen klagar över att de aldrig får några kläder hos honom så de plockar mej sig det de får hos mej. Samt att jag ofta får höra att "du har barnbidraget, det får du betala" - när det gäller större grejer som vinterskor, m.m.
Nu har jag sagt att ok, du får ta ett barnbidrag, men då måste vi ju dela på utgifterna oxå... Eftersom vi inte kan prata med varandra så skrev jag ett mail. Han tycker att jag ska betala mobilutgifterna eftersom det var jag som köpte dem samt valde abonnemang.
Vad tycker ni? Ska jag ta kontakt med en jurist som kan förklara detta för honom eller ska jag behålla barnbidragen? Han reagerar alltid så här vad det än gäller. Det kan räcka med att jag frågar om vi kan dela på t.ex. fotbollsskor - så får jag ett sånt här svar tillbaka, med svordomar och om hur falsk och elak jag är....
Han skriver:
FAN du gör mej galen, så jävla egoistisk och genomfalsk. En sak ska du ha jävligt klart för dej att barnen väntar på at få sina visakort vilket de ska få av mej och en ekonomisk uppfostran.
Skriver du inte över nåt barnbidrag till mej kan jag inte ge dem visakortet, något som DU OCKSÅ har lovat, men brutit som vanligt, säger så jävla dåliga och konstiga saker till barnen om pengar och jag har valt att vara tyst men nu får det fan vara nog. De genomskådar ju dej och dina påhopp och frågar mej, fan det är ju pinsamt.
Du har bland annat sagt att det dras pengar från ditt konto som du aldrig ser och då fattar jag att du syftar på autogiro, vad är det för jävla trams? Du vet väl exakt vad som dras från ditt konto eller har dju inte koll på det? Tror du barnen är dumma? Å vad ska jag säga när de frågar mej om vad du menar och att de inte alls tror att det funkar som du säger? Vill du jag ska säga som det är? Att du ljuger för dem och lurar dem på pengar? du finns inte.