-
Det här tycker jag är ett jättebra förslag! Då borde det gå upp för honom att barnbidraget inte täcker extrautgifterna som han verkar tro.Lavish skrev 2012-05-19 12:33:54 följande:Ett alternativ är kanske att du skriver över ett barnbidrag, och sen tar du ALLA utgifter för ena barnet och han ALLA utgifter för andra barnet. Men det kan också bli opraktiskt. Dock rättvist....
-
Har Ni VV kan han själv ansöka om halva barnbidraget genom FK, ge honom Inte hela!! Har han ingens om helst rätt till...Hälsa honom bara att han kan ansöka om det själv, nu har FK ny regel, att föräldrarna kan dela på det genom dem
Läs:
http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/separerar/delat_barnbidrag/!ut/p/b1/hdLbjqJAEAbgZ5kHULphOF02C8NBaEUOAjekFVDOLCjYPP06yVxtsm7d_clXqVSlmISJmKQjc3kl97LvSPOdEyGVWOAoCkRA8oAETNmQtS-Z1YVQeIH4BcA_CoG3_SZkTkxkXJanOjlXVVOPYEWliUCvRw8nMZvJsdzf1uUWH6JNdZ6lO7d5thVghdmh7dmmJLCwQjvyiHhlf7B8_CXtk9IKMmjq1ueF1yypVBYEx7is2kMX9I1eBWAWdjipccxdtVbJ8I7r5RhWUGhs12gNqiecXVS7gi84CZGLSCLz42fPN4v8504nJvmLIAECExo-dLFyVHf8D3h3yndD0IF9D1xRYLDRtzkTv5iYchAA-Zvpkg6AeQg4PUSsyL6Yz0TgM_UqOphrvR4r8NzhymG91XsCjYW-aoc4qOkkexBryxOsIfYql_rBRF95xZl9yMJjoCCVpXwdMhaTFPV2GMuZ3Id8nLZFP5Imy8ftlA9kzEcybrO8Iff0TMbuXGYjuTLhIX6I6mQuKvqVDq8PYCtcBE3pBvzEBg1P7S970022K0aesCzR_OAeInJ17ORxLI3rSTX8OlQHd6IDWiZxQ9zfAD4sYihyuldoRLlI5gsDc3d_L4cnXAtXJTvBiXS0JLqVKmPs9bfb3NrJsLlacsndAmZog9kWjlqhRitCHx9_AEtiAeI!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/ -
Bor barnen lika mycket hos båda föräldrarna och föräldrarna har gemensam vårdnad så anser jag att barnbidraget ska delas 50-50 samt alla utgifter för barnen, kläder, skor, aktiviteter, försäkringar, mm här har var det problemet att det inte gick att komma överens öht så det blev enkelt skrev över barnbidraget 50-50 och står för kostnaderna själv den perioden barnen är hos mig resterande skiter jag fullständigt i. Jag koncentrerar mig på barnen, vi har en ekonomisk planering genomgång varannan vecka då vi diskuterar all inköp och utgifter under min boende period och barnen är glada över att det fungerar hos oss men i det andra hemmet med andra föräldern fungerar inte någonting men jag kan inte göra annat än att nonchalera det, så länge barnen inte blir misshandlade och missvårdade så är jag nöjd, slipper ju allt tjafs med ex och sambon!!
-
Har man barnen 50-50 så ska man dela allt 50-50 !! Utgifter och intäkter, enkelt men vissa tror att man kan behålla barnbidraget för sig själv!
-
Anonym skrev 2012-07-13 12:48:51 följande:Har man barnen 50-50 så ska man dela allt 50-50 !! Utgifter och intäkter, enkelt men vissa tror att man kan behålla barnbidraget för sig själv!
Nej. Man ska försörja barnen efter förmåga. Ts förmåga ökar med barnbidragen, så mannen tjänar också på det.