poserar med 15 v foster klädd i dockkläder
Finns många väldigt fina filmer som ängla föräldrar gjort. Man blir väldigt ledsen av att se och det är ofta bilder på de avlidna barnen. Jag kan förstå att man fotar sitt barn o är stolt öve hen. Har sett filmer där man klätt på 20veckors foster (eller bebisar vad man nu säger?) o fotar när släkten skickar runt den avlidne mellan varandra o håller hen..nu senast såg jag en film som gjorde mig chockad. Den börjar med bilder på ultraljud och text om hur glada de var..står sen att hennes värkar sätter igång. Dom åker in till sjukhuset men det går inte att stoppa. Hennes vatten går och förlossningen sätter igång står det. Barnet överlevde inte..sen får man se
ett litet foster på 15 veckor utan ansikte (inte utvecklat så tidigt ju) i nå slags dock kläder gissar jag..ni förstår ju hur litet ett sånt foster är..jag och sambon bara satt och gapade..
är det så det går till på lassa när man får ett missfall i v 15? Att man tvättar fostret och klär på det? Har man en begravning sen då eller? Försöker att inte vara dömande,för jag tycker jättesynd om henne när jag ser den totala bottenlösa sorgen i hennes ögon..men nånstans tänker jag också att hon nog kan tåla att man pratar och funderar kring detta,annars skulle hon inte lagt ut en film med bilder på youtube..
Vill höra ni andra som förlorat barn vid den tiden,så dom alltså inte ens är nära att vara livsdugliga,är detta alternativ ni fått? Att få "vara" med barnet? (vet inte om jag ska skriva foster eller barn är förvirrad förlåt om jag förolämpat någon ej min mening)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 17:19
har nu sett ganska många olika videos..flera på så små som 15 veckors foster..och läst mycket om det också. Och jag förstår bättre nu. Man kan bli lite chockad för att man är ovan att se något..kanske blev jag avundsjuk också..för att dom har såna fina filmer och allt jag har ät ett hemskt minne från ett kallt sjukhus med hemsk personal..
När jag nu sett många filmer o vant mig vid att se ett änglabarn tycker jag bara de är vackra. Mycket tårar idag. Var aldrig tänkt ens att söka efter en sån film men kom över den av misstag,men jag är glad för det,för nu förstår jag bättre. Ber om ursäkt för att jag uttryckt mig illa. Borde inte satt en sån rubrik. Det låter fördömande o kom ifrån okunskap. Det är en jättefin liten stickad mössa o spelar väl ingen roll om det är en dockmössa eller vart den kommer ifrån. Jag skulle själv inte lägga ut filmen på youtube om jag idag åter igen skulle förlora ett barn i v 15 men kan förstå varför dom gör det. Kan förstå stoltheten.
Undrar vad dom gjorde med min lilla..hoppas några fler kan skriva som har erfarnehet av att få ett missfall och hur det brukar gå till..hoppas ingen i dagsläget behöver få den behandlingen jag fick iaf=(