• smurfmillan

Hårförlängning hos frisören? Några frågor....

Undrar om någon här har gjort hårförlängning hos frisören?

Hur långt hår hade ni innan? 
    Hur långt gjorde ni det?
    Vad kostade det?

Ja, allt som kan vara bra å veta vill jag veta :)!

• Svar på tråden Hårförlängning hos frisören? Några frågor....
  • Capt Janeway
    Jenna Dark skrev 2012-04-07 10:58:12 följande:
    Jo klart att det växer men innan jag hade löshår så gick håret av vid 30cm...topparna kluvade sig och det gick liksom inte att spara ut....idag är mitt hår 55cm långt, löshåret 63....
    Ah, då förstår jag :)
  • Chianti

Jag flätade in löshår och var väldigt nöjd. Nu har jag lockigt hår, kanske det är en fördel. Men dels är det billigare, dels kan du använda håret om och om igen. Tror jag hade i mitt i tre månader. Och så slipper man slita på det egna håret med "superklister."
    Och några 3000 kostade det inte, jag köpte håret själv, sen gick jag till en afrosalong med det, tror jag betalade 600 kanske.
    Det gjorde dock grymt ont de två första dygnen.

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • RS89

Chianti det kanske är mycket billigare och sliter mindre men när jag flätade in håret upplevde jag det en aning äckligt och fult. var snyggt i en vecka typ, sen blev det väldigt fult, jag har tjockt hår och när man flätar in kan man inte ha hur mycket löshår som helst i.

sen när man ska tvätta kommer man aldrig riktigt åt hårbotten och flätorna i huvudet att det blev till slut äckligt och började klia. när jag tog ut löshåret var det riktigt fettigt. ush aldrig mer!

• Chianti
    RS89 skrev 2012-04-09 21:55:14 följande:
    Chianti det kanske är mycket billigare och sliter mindre men när jag flätade in håret upplevde jag det en aning äckligt och fult. var snyggt i en vecka typ, sen blev det väldigt fult, jag har tjockt hår och när man flätar in kan man inte ha hur mycket löshår som helst i.

sen när man ska tvätta kommer man aldrig riktigt åt hårbotten och flätorna i huvudet att det blev till slut äckligt och började klia. när jag tog ut löshåret var det riktigt fettigt. ush aldrig mer!
    Kanske passar olika för oss. Jag har lockigt hår, och på mitt sydde hon in tre rader så det blev rejält med hår.
    Själva håret höll i kvalitet, men jag hade också fått lite experthjälp att välja ut hår.

Tvätten var ju lite knepig till en början, men mitt blev aldrig fett. Däremot tog det lång tid att tvätta igenom och låååång tid att torka. :)
  • RS89
    Chianti skrev 2012-04-09 22:04:03 följande:
    Kanske passar olika för oss. Jag har lockigt hår, och på mitt sydde hon in tre rader så det blev rejält med hår.
    Själva håret höll i kvalitet, men jag hade också fått lite experthjälp att välja ut hår.

Tvätten var ju lite knepig till en början, men mitt blev aldrig fett. Däremot tog det lång tid att tvätta igenom och låååång tid att torka. :)
    jag har också lockigt hår, fick också 3 rader, men löshåret följde ändå inte med resten av håret sådär smidigt som det gör ifall man klistrar in i slingor!
    vet inte om du har tjockt hår, men det har ju jag och det tog som du säger timmar att tvätta och torka, men ändå kom jag aldrig riktigt åt hårbotten där flätorna satt så det var fettigt trots allt slit =(. 
    så för min del passade det med vax mycket bättre.

hade varit kul att veta vad TS har för hårtyp för det är nog det som avgör ganska mycket vilken hårförläggning som passar bäst!
  • smurfmillan
    RS89 skrev 2012-04-10 19:43:29 följande:
    jag har också lockigt hår, fick också 3 rader, men löshåret följde ändå inte med resten av håret sådär smidigt som det gör ifall man klistrar in i slingor!
    vet inte om du har tjockt hår, men det har ju jag och det tog som du säger timmar att tvätta och torka, men ändå kom jag aldrig riktigt åt hårbotten där flätorna satt så det var fettigt trots allt slit =(. 
    så för min del passade det med vax mycket bättre.

hade varit kul att veta vad TS har för hårtyp för det är nog det som avgör ganska mycket vilken hårförläggning som passar bäst!
     Jag har kort hår. Varken tjockt eller tunt, mittimellan typ.

Har kontaktat frisören och dom tycker jag ska spara några månader och sen komma dit så ska dom kolla på håret.

Men spelar det någon roll vilken årstid man gör det? Menar om solen sliter på det eller det kanske inte spelar någon roll?
  • Chianti
    smurfmillan skrev 2012-04-11 08:33:08 följande:
     Jag har kort hår. Varken tjockt eller tunt, mittimellan typ.

Har kontaktat frisören och dom tycker jag ska spara några månader och sen komma dit så ska dom kolla på håret.

Men spelar det någon roll vilken årstid man gör det? Menar om solen sliter på det eller det kanske inte spelar någon roll?
    Jag skulle inte göra flätat på sommaren iaf när man vill kunna bada ute.
  • Jezzikaax

Jag hade 60 cm slingor i 5 paket tror jag de va och dom satt med såna där små runda ringar som man klämmer fast i håret (clips?)
    Funkade skitbra med dom flyttade bara upp dom var 4-5 vecka och såg äkta ut..Gav 4200 kronor för håret, jobbet, klippning och fick en borste med...

• vicki22

Jag har isatt 300 slingor med keratin vax slingor med indiskt remy hår

mitt egna är precis under öronen och håret dem har satt i är 55 cm långt
    de bästa är att man kan verkligen inte se vart mitt hår slutar, keratin plopparna håller sig väldigt bra har inte fått en enda knuta en iallafall.

priset jag fick betala för 300 slingor med insättning och inklippnng var 3000kr så det är rätt så billigt om man tänker på kvaliten man får, men de är viktigt att veta vad de är för hår dem använder oxå.

vissa hår trasslar sig efter 1-2 månad då känns de meningslöst att sätta in hår o sen få byta ut den igen  de blir dyrt i längden faktiskt.

NU har jag haft mitt i 7 månader och de känns fortfarande helt nytt . håret beställde jag själv faktiskt har haft sån otur innan med hår men nu har jag hittat de bästa som varar länge lite dyrare är den men som sagt det är värt för då slipper jag byta ut det så ofta......Cool

• batmanlovaa

Hej, jag funderar på att skaffa löshår, jag har några frågor! Gör det ont att sätta i löshåret? Är det någon åldersgräns?

• Jenn9997

jag hitta en frisör som faktiskt lät mig ta med mitt egna löshår,, köpa löshåret online klarar man ju. Men sätta i det är svårare, tror jag sparade minst 1000kr på detta :)

www.hairextensionsguiden.se/billigt-loshar/

jag vet att många frisörer jobbar så här, dom tar typ 700kr/timmen och sätter dom i på 2 timmar blir det ju bara 1400kr plus håret man har köpt sedan innan! Mig har det dock gått på 3 timmar!

Svar på tråden Hårförlängning hos frisören? Några frågor....