Hårförlängning hos frisören? Några frågor....
Undrar om någon här har gjort hårförlängning hos frisören?
Hur långt hår hade ni innan?
Hur långt gjorde ni det?
Vad kostade det?
Ja, allt som kan vara bra å veta vill jag veta :)!
Undrar om någon här har gjort hårförlängning hos frisören?
Hur långt hår hade ni innan?
Hur långt gjorde ni det?
Vad kostade det?
Ja, allt som kan vara bra å veta vill jag veta :)!
Då kanske du inte haft i så många slingor. Det finns inget tunnt hår i världen som klarar av tyngden av mycket löshår utan att slitas. Det rekommenderas tex att man har i runt 60-80 slingor i ett tunnt hår, jag hade det dubbla.
Plastkotte: bry dig inte om mig nu, jag har haft upp till 200 gr i håret, naturligtvist inte jämt utan då det skulle förlängas ordentligt.
Till ts vill jag bara säga att ja, det kostar en slant men kolla på blocket under tjänster. Finns flera frisörer som utför hårfärlängningar/förtjockningar utanför salongen till ett bättre pris. Men var noga med vilken kvalité på håret DU köper. En del hår står det 100% remy human hair på, men de är blandade med plasthår! Man ser ut som en gammal Barbie i håret efter nån månad om man väljer fel! Och använd håroljor i löshåret. Min favorit är orofluido, billig, skitbra och dryg.
Och så kommer man undan med Coops extra shampoo och balsam om man vill spara lite cash, de är saltfria och perfekta för löshår.
Tack för alla svar:)!
Men hur långt bör håret va då? Jag har kort hår men ska spara ut till lagom längd så därför undrar jag längden.
Fast alltså du skriver hur viktigt det är att sköta om löshåret och därefter rekommenderar du coop extras schampo och balsam?! Vill man ha fint hår så finns det inget som heter spara pengar har jag lärt mig.
Märken att rekommendera både för och utan löshår är kerastase, redken och matrix. När jag hade mitt löshår så använde jag matrix vilket var helt OK. Beror lite på vilket typ av hår man väljer, men frisören brukar kunna rekommendera bra produkter, och hårolja är superviktigt när man har löshår, det gör stor skillnad.
Det har inte så mycket med längden att göra utan mer hur din egen hårkvalite är. Ju längre hår du själv har desto mindre syns fästena, och desto snyggare går ditt eget hår och löshåret ihop.
Men vad brukar ingå i priset hos frisören?
Jo klart att det växer men innan jag hade löshår så gick håret av vid 30cm...topparna kluvade sig och det gick liksom inte att spara ut....idag är mitt hår 55cm långt, löshåret 63....
Och jag är ingen frisör,däremot gammal (hår) modell.jag talar efter egen erfarenhet och vet att de flesta märken som nämnts är bra för ens egna hår, men inte alltid det bästa för löshåret.
Sunsilk tex är minst lika utredande och likvärdig som många dyrare lyxmärken. Det viktigaste tycker jag, är håroljan och kvalitén på löshåret....och hur man sköter det.
För mig ingick håret, isättning, och en borste, samt att hon klippte in håret såklart. Men produkter får man köpa själv :)