Kan icke vårdnadshavare gå till doktorn utan min vetskap?
Som rubriken lyder: kan nån som inte är vårdnadshavare (jag har ensam vårdnad) ta mitt barn till läkare utan min vetskap och att detta inte skrivs i journalen???
Som rubriken lyder: kan nån som inte är vårdnadshavare (jag har ensam vårdnad) ta mitt barn till läkare utan min vetskap och att detta inte skrivs i journalen???
Att man får gå till läkare utan vårdnadshavaren hoppas jag verkligen! Annars skulle man ju aldrig våga ha barnvakt eller låta dem leka hos vänner. Om det däremot inte noterats så har det antingen inte hänt, eller så kan det inte "användas".
Enligt förvaltningslagen har det som är odokumenterat inte hänt!
Jag brukar gå med syrrans ungar ungar hela tiden dom är 7 och 2 ingen som frågar nått. Hämtar ut recept på dom med. Säger bara att jag ska hämta ut recept till barn och säger deras personnummer har funkar i alla år
Kan tillägga att jag bokat tid till dom oxå utan att hon vetat . De har jag sagt sen :)
Jag har aldrig behövt uppvisa vem jag är när jag har varit på sjukan med barnen, det kan ju ha varit vem som helst.
Men däremot på apoteket får jag visa mitt leg när jag ska hämta ut medicinerna till barnen...
känns lite som rättshvaerist på gång här.
vem är det du vill sätta dit?
en gång åkte min sambo till akuten med min son. jag var hemma med magsjuka barn, pappan till barnet hade ingen lust. nån måste ju åka...
När skedde detta läkarbesök som du tror skett med farmor då? Tar ett tag innan det skrivs in i journalerna beroende på arbetsbelastning. Ett inlägg skrev du att ungen var på läkarbesök med farmor igår men står inget i journalerna. Tror knappast du fått ut journalen över knappt dygn och besöket har knappast skrivits in heller. Prata med farmor