• Emmalinnéa

mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?

hej! jag är en tjej född 90 med två underbara små barn , William som är född mars 2010 och Isabelle född december 2011. Jag och min familj bor i vårgårda och jag skulle jätte gärna vilja hitta någon trevlig människa att umgås lite med och som kanske har barn som kan leka med mina. är det någon som verkligen VILL ha en vän att umgås med så finns jag här!

• Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?
  • Emmalinnéa

Jo exakt jag har ju kommit till den punkten i livet då festande och sånt inte existerar längre, tar hellre en lugn kväll på restaurang med lite vin och mycket prat än att supa sig full på någon nattklubb  till klockan 3 på morgonen liksom. fast en tjejkväll ute någon gång då och då hade väl inte vart helt ovälkommet heller iofs.

Jag är hemma med mina två små hela dagarna och att ta sig någonstans är svårt då våran dubbelvagn är alldeles för bred för tåget osv. Så vi är instängda här i lilla vårgårda leker hela dagarna,går till lekplatsen,städar och lagar mat.

Vad hittar ni andra på med era barn? 

• LillaJo

Samma här verkligen! Att ränna ute hela nätterna känns väääldigt långt ifrån, och det gör mig inget alls. Det är inget jag saknar, trivs så bra som mamma. Däremot känns det mycket roligare nu för tiden att sitta ner på något lugnt ställe och prata lixom, äta och dricka gott. För egentid ifrån sitt/sina barn behöver man då och då, det gör alla gott tror jag..

Jaha, vad tråkigt för er med vagnen. Jo, det är väl samma här. Går till öppna förskolan då och då, men nu är det sommaruppehåll. så det blir väl besök på lekparken osv.
    Min dotter är dock väldigt energisk och livlig, så det känns som om ens aktivieter inte alltid räcker till. hehe ;P  

• Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-11 15:34:31 följande:
    Samma här verkligen! Att ränna ute hela nätterna känns väääldigt långt ifrån, och det gör mig inget alls. Det är inget jag saknar, trivs så bra som mamma. Däremot känns det mycket roligare nu för tiden att sitta ner på något lugnt ställe och prata lixom, äta och dricka gott. För egentid ifrån sitt/sina barn behöver man då och då, det gör alla gott tror jag..

Jaha, vad tråkigt för er med vagnen. Jo, det är väl samma här. Går till öppna förskolan då och då, men nu är det sommaruppehåll. så det blir väl besök på lekparken osv.
    Min dotter är dock väldigt energisk och livlig, så det känns som om ens aktivieter inte alltid räcker till. hehe ;P  
    ja egentid är ju väldigt viktigt för att må bra, man måste ju få vara sig själv också inte bara vara mamma jämt. 

Samma sak med min son har är superaktiv hans energi tar inte slut bara för att man går till lekparken inte han är igång jämt :) Vi känner inga här i vårgårda så han har inga kompisar förutom dom han träffar på lekplatsen ibland men han är så himla på satt dom tar nog lite avstånd men han älskar ju andra barn. 
    Vi ska flytta till Borås så¨fort vi hittat bostad där å så får vi se om han hittar lite vänner där. :) 
  • LillaJo

Jaha okej, hoppas på det bästa för er då :) hur kommer det sig att ni väljer kust Borås? Är ni därifrån från början eller blev det bara där? :) (lite nyfiken hehe)

• Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-12 21:45:18 följande:
    Jaha okej, hoppas på det bästa för er då :) hur kommer det sig att ni väljer kust Borås? Är ni därifrån från början eller blev det bara där? :) (lite nyfiken hehe)
    Ne vi kände bara att det är en trevlig stad, killen min har jobbat där mycket och jag är ute efter alla fikaställen och affärer :) 
  • Fabriksmoln

Jag är hemma med en ettåring, i Alingsås :) ses gärna!

• LillaJo
    Fabriksmoln skrev 2012-06-21 11:24:49 följande:
    Jag är hemma med en ettåring, i Alingsås :) ses gärna!

Vad kul! Jag och min dotter är på! vi börjar snart klättra På väggarna här hemma ;p hehe. Vem är du, och din bebis? (eller bebis och bebis, stor bebis haha)
  • Fabriksmoln

Haha är sämst på att beskriva mig själv ;) vill helst inte lägga ut gör mycket på nätet. Jag är född -90 iaf, bor i Alingsås. Vi är mest på lekplatsen eller på ÖF om dagarna. Vi gillar Flodas ÖF, har inte testat någon inne i Alingsås än :)

• LillaJo

Det förstår jag att du Inte vill, samma här faktiskt!
    Jag är oxå 90:à :) är du från Floda egentligen och har flyttat hit? Tänkte eftersom du var där:)

Tycker ÖF i Alingsås är bra, har bara vart på noltorp men där "fröknarna" mjuka och trevliga liksom. Lätta att prata med. Men nu är det ju sommaruppehåll, lite tråkigt men man förstår ju varför.
    Är det uppehåll i floda också?

• Fabriksmoln

Floda har bara stängt v 30-31 så öppet nästan hela sommaren! :) min mamma bor i Floda :P vi har vart där eftersom tiderna passat oss och jag fått det rekommenderat :)

• LillaJo

Jaha okej, då förstår jag :) härligt att det inte var ett sånt långt uppehåll där. Förstår som sagt varför det blir det, men samtidig så är det ju faktiskt inte alla som är iväg osv så mkt under sommaren heller :)

Nu när det blir lite sämre väder igen (det lär ju komma snart hehe) så tänkte vi testa babysim i nolhaga simhall. Har ni vart där? Nått att rekommendera isåfall? :)

Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?