Inlägg från: Emmalinnéa |Visa alla inlägg
  • Emmalinnéa

mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?

hej! jag är en tjej född 90 med två underbara små barn , William som är född mars 2010 och Isabelle född december 2011. Jag och min familj bor i vårgårda och jag skulle jätte gärna vilja hitta någon trevlig människa att umgås lite med och som kanske har barn som kan leka med mina. är det någon som verkligen VILL ha en vän att umgås med så finns jag här!

• Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?
  • Emmalinnéa
    Lillys skrev 2012-01-23 00:08:32 följande:
    Hej! Jag bor i Nossebro och har två barn, födda nov 2008 och juni 2010..

Ser att du har dina barn ganska tätt :) hur tycker du det funkar? :)
    Hej! ja barnen har kommit rätt så tätt ;) jag tycker det går jätte bra storkillen hjälper till att ta hand om lillasyster och är rätt så självgående så det fungerar kanon. det var väl bara när jag var gravid det var jobbigt att ha en i maggen å en på utsidan som ville busa hela tiden, men det gick det med :)

hur gick det för er när barnen blev två? lite avundsjuka är det ju här men ytterst lite. :) 
  • Emmalinnéa
    Lillys skrev 2012-01-24 22:51:10 följande:
    Såg nu att du har 1 1/2 år mellan dina barn, alltså som jag har med mina:) när jag läste ditt inlägg från början så fick jag för mig att det var jätte tätt mellan dina barn :) ha ha

Jag har samma erfarenheter som du när det gäller barnen.. Jag kan tycka att ser var lite kämpigt när lilltjejen var bebis å sonen var sjuk eller när de var sjuka samtidigt.. Men annars tycker jag att det har gått/går jätte bra :)

Jag har upplevt att det har funnits lite avundsjuka, men inget allvarligt..

Nu så kan de bråka rätt bra, oftast är ser lilltjejen som startar det eller är orsaken till det.. Hon är väldigt envis och bestämd av sig :)

Kan ju passa på att fråga dig om något annat :) ska kolla på ett hus i Östadkulle i morgon.. Undrar om det är ett bra samhälle? Du kanske vet, både positiva och negativa saker om Östadkulle :p
    jag har faktiskt inte en aning jag och min sambo är intresserade av en bostadsrätt där just nu också :) Men vi skulle vilja renovera båda badrummen där och då drar kostnaden iväg lite så vi får väl se :) men jag tycker det ser ut som ett trevligt ställe iallafall :) 
  • Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-06 22:55:32 följande:
    Jag är oxå en ung mamma till en liten tjej född i augusti 11, som bor i Alingsås ! :)
    Så svårt att "hitta" unga mammor runtomkring tycker jag.. Tycker ni det med?
    Jag hittar unga mammor men det är svårt att hitta någon man klickar med, det måste ju vara en bra personkemi också :) 
  • Emmalinnéa

Jo exakt jag har ju kommit till den punkten i livet då festande och sånt inte existerar längre, tar hellre en lugn kväll på restaurang med lite vin och mycket prat än att supa sig full på någon nattklubb  till klockan 3 på morgonen liksom. fast en tjejkväll ute någon gång då och då hade väl inte vart helt ovälkommet heller iofs.

Jag är hemma med mina två små hela dagarna och att ta sig någonstans är svårt då våran dubbelvagn är alldeles för bred för tåget osv. Så vi är instängda här i lilla vårgårda leker hela dagarna,går till lekplatsen,städar och lagar mat.

Vad hittar ni andra på med era barn? 

• Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-11 15:34:31 följande:
    Samma här verkligen! Att ränna ute hela nätterna känns väääldigt långt ifrån, och det gör mig inget alls. Det är inget jag saknar, trivs så bra som mamma. Däremot känns det mycket roligare nu för tiden att sitta ner på något lugnt ställe och prata lixom, äta och dricka gott. För egentid ifrån sitt/sina barn behöver man då och då, det gör alla gott tror jag..

Jaha, vad tråkigt för er med vagnen. Jo, det är väl samma här. Går till öppna förskolan då och då, men nu är det sommaruppehåll. så det blir väl besök på lekparken osv.
    Min dotter är dock väldigt energisk och livlig, så det känns som om ens aktivieter inte alltid räcker till. hehe ;P  
    ja egentid är ju väldigt viktigt för att må bra, man måste ju få vara sig själv också inte bara vara mamma jämt. 

Samma sak med min son har är superaktiv hans energi tar inte slut bara för att man går till lekparken inte han är igång jämt :) Vi känner inga här i vårgårda så han har inga kompisar förutom dom han träffar på lekplatsen ibland men han är så himla på satt dom tar nog lite avstånd men han älskar ju andra barn. 
    Vi ska flytta till Borås så¨fort vi hittat bostad där å så får vi se om han hittar lite vänner där. :) 
  • Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-12 21:45:18 följande:
    Jaha okej, hoppas på det bästa för er då :) hur kommer det sig att ni väljer kust Borås? Är ni därifrån från början eller blev det bara där? :) (lite nyfiken hehe)
    Ne vi kände bara att det är en trevlig stad, killen min har jobbat där mycket och jag är ute efter alla fikaställen och affärer :) 
Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?