• Emmalinnéa

mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?

hej! jag är en tjej född 90 med två underbara små barn , William som är född mars 2010 och Isabelle född december 2011. Jag och min familj bor i vårgårda och jag skulle jätte gärna vilja hitta någon trevlig människa att umgås lite med och som kanske har barn som kan leka med mina. är det någon som verkligen VILL ha en vän att umgås med så finns jag här!

• Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?
  • Lillys

Hej! Jag bor i Nossebro och har två barn, födda nov 2008 och juni 2010..

Ser att du har dina barn ganska tätt :) hur tycker du det funkar? :)

• Emmalinnéa
    Lillys skrev 2012-01-23 00:08:32 följande:
    Hej! Jag bor i Nossebro och har två barn, födda nov 2008 och juni 2010..

Ser att du har dina barn ganska tätt :) hur tycker du det funkar? :)
    Hej! ja barnen har kommit rätt så tätt ;) jag tycker det går jätte bra storkillen hjälper till att ta hand om lillasyster och är rätt så självgående så det fungerar kanon. det var väl bara när jag var gravid det var jobbigt att ha en i maggen å en på utsidan som ville busa hela tiden, men det gick det med :)

hur gick det för er när barnen blev två? lite avundsjuka är det ju här men ytterst lite. :) 
  • Lillys

Såg nu att du har 1 1/2 år mellan dina barn, alltså som jag har med mina:) när jag läste ditt inlägg från början så fick jag för mig att det var jätte tätt mellan dina barn :) ha ha

Jag har samma erfarenheter som du när det gäller barnen.. Jag kan tycka att ser var lite kämpigt när lilltjejen var bebis å sonen var sjuk eller när de var sjuka samtidigt.. Men annars tycker jag att det har gått/går jätte bra :)

Jag har upplevt att det har funnits lite avundsjuka, men inget allvarligt..

Nu så kan de bråka rätt bra, oftast är ser lilltjejen som startar det eller är orsaken till det.. Hon är väldigt envis och bestämd av sig :)

Kan ju passa på att fråga dig om något annat :) ska kolla på ett hus i Östadkulle i morgon.. Undrar om det är ett bra samhälle? Du kanske vet, både positiva och negativa saker om Östadkulle :p

• Emmalinnéa
    Lillys skrev 2012-01-24 22:51:10 följande:
    Såg nu att du har 1 1/2 år mellan dina barn, alltså som jag har med mina:) när jag läste ditt inlägg från början så fick jag för mig att det var jätte tätt mellan dina barn :) ha ha

Jag har samma erfarenheter som du när det gäller barnen.. Jag kan tycka att ser var lite kämpigt när lilltjejen var bebis å sonen var sjuk eller när de var sjuka samtidigt.. Men annars tycker jag att det har gått/går jätte bra :)

Jag har upplevt att det har funnits lite avundsjuka, men inget allvarligt..

Nu så kan de bråka rätt bra, oftast är ser lilltjejen som startar det eller är orsaken till det.. Hon är väldigt envis och bestämd av sig :)

Kan ju passa på att fråga dig om något annat :) ska kolla på ett hus i Östadkulle i morgon.. Undrar om det är ett bra samhälle? Du kanske vet, både positiva och negativa saker om Östadkulle :p
    jag har faktiskt inte en aning jag och min sambo är intresserade av en bostadsrätt där just nu också :) Men vi skulle vilja renovera båda badrummen där och då drar kostnaden iväg lite så vi får väl se :) men jag tycker det ser ut som ett trevligt ställe iallafall :) 
  • Lillys

Vi kollade på huset förut idag.. Ett hus med bra möjligheter.. Ja Östadkulle verkar vara ett mysigt ställe :)

• LillaJo

Jag är oxå en ung mamma till en liten tjej född i augusti 11, som bor i Alingsås ! :)

Så svårt att "hitta" unga mammor runtomkring tycker jag.. Tycker ni det med?

• Emmalinnéa
    LillaJo skrev 2012-06-06 22:55:32 följande:
    Jag är oxå en ung mamma till en liten tjej född i augusti 11, som bor i Alingsås ! :)
    Så svårt att "hitta" unga mammor runtomkring tycker jag.. Tycker ni det med?
    Jag hittar unga mammor men det är svårt att hitta någon man klickar med, det måste ju vara en bra personkemi också :) 
  • LNE

Jag bor i Floda men tar mig gärna in till Alingsås :)
    Har två barn, en tös född maj 2010 och en pojk född juli 2011 :)
    Är hemma med båda barnen på dagarna! 

• LillaJo

Ja självklart måste personkemin stämma, det är viktigt såklart

Jag har bara träffat mammor i "fel" ålder om ni förstår vad jag menar.. Jätte trevliga, men trots att man har barn som en gemensam nämnare så är man inte på samma plats i livet just pga åldersskillnaden.

På öppna förskolan osv småpratar man lite och byter erfarenheter, men det hade vart så skoj att träffas utanför sånt lixom,; fika promenera osv!

Vad gör ni annars på dagarna med era små?

Svar på tråden mammor i alingsås,vårgårda,herrljunga?