• Jenk04

Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg

Jag är föräldrarledig med vårat andra barn som nu är 6 veckor. Storasyster är 2 år och går på dagis 3 dar i veckan. Jag tycker det skulle vara kul att lära känna fler som är hemma nu, träffas o fika, promenera, leka med barnen... Om ni har ert första barn eller flera spelar ingen roll.Vi bor i

• Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg
  • Doodie1
    Jenk04 skrev 2012-02-08 10:54:09 följande:
    Jag tror jag ska kunna nästa vecka också. skicka gärna dett nummer Doodie.
    Boxade mitt nummer, så styr ni upp något nästa vecka hoppas jag att jag kan hänga på! :)

Peppar peppar, nu borde man väl hålla sig frisk...

Ha en go onsdag! Själv fick jag 2 minuter att softa i soffan o passar på att titta på mitt fyndpaket från Tradera. :P 
    Isac 13/11-09 Omnia vincit amor
  • Jenk04

Doodie jag har svarat dig nu. LilaRos skickade mitt nummer till dig också.

Vad sägs om ses vid Sportlife-spårvagnarna.

Desiree kommer du också?

Och JA nu håller vi oss friska!!!

• LilaRos

Jenk04 det blir bra. Skickar mitt till dig med, bra om vi inte hittar varandra :)

• Doodie1

Halloj mamsingar,

Fick hålla stora grabben hemma idag pga att det går magsjuka på dagis o en av kidsen som kom dit imorse spydde i omklädningsrummet, vilket personalen var så gulliga o ringa o meddela. Så... Idag kände jag mig som stålmannen, var på universeum med båda barnen.   Man får springa en del efter de stora  killarna (var där med grannens), men det är verkligen ett toppenställe. Enda orosmolnet är hissarna, som de gärna vill springa in i.

Där kan jag tänka mig att ses med barnen om ni vill hitta på bus någon dag. Även bushuset i mölndal är ju också ett toppenställe. :)

Hoppas ni fick en frisk promis idag!  

• Jenk04

Ja det blev en väldigt skön promenad. Tack för det trevliga sällskapet LilaRos.

Vad kostar det att gå in på Universeum?

Vad gäller bushus är jag tveksam, men det kanske är jag som tänker knasigt. Men jag vet inte riktigt hur jag skulle reda ut att följa med E runt i klättergrejerna samtidgt som jag har A att se efter....
    Har du varit där med dem själv någon gång Doodie?

• LilaRos

Tack skälv jenk04 :)

Universeum hade jag tänkt gå till med sonen, men jag tyckte det var lite dyrt i förhållande till hur mycket jag tror att han skulle uppskatta det tyvärr.

Bushus där emot älskat han. Men för det får nog bebisen komma ut och amningen etableras ordentligt först, det är nog lite svårt att springa runt i dr ställningarna med en två åring och en bebis :)

Men har någon av er vart på plikts sen de gjordes om? Jag är ganska nyfiken på hur det är där nu, det kanske skulle vara något?

• Doodie1

Yes, plikta är bra & erbjuder massa roliga aktiviteter för stora som små. Men obs! kan vara att, det kan vara en del större barn där, så man får hålla koll på de små så de inte blir överkörda. Vi ska dit nu på måndag o tänkte passa på att ta med korv o grilla. Nya hobbyn. ;)
    Det är alltid någon personal där och när jag kommer dit imorgon, tänkte jag se om man även får gå in i byggnaden som hör till. Vore en bonus när man ammar mm.

Vi tycker att universeum är toppenbra! Barnen har alltid något nytt att kolla in samt på måndagar är det måndagstrassel, då de kör massa olika teman för barn som teater mm. ÄR väldigt skönt att ha begränsade ytor att låta storebror härja runt på, så han får lite utlopp för all sin energi & samtidigt inte kan springa iväg från mamsen. :) Årskortet kostar 465 & vi har hittills varit där 4:a gånger, så snart ligger vi på + (köpte det i november). Lekrummet på bottenvåningen är toppenbra, då de har stor variation på saker att sysselsätta de små med + att man kan ta med eget fika o sitta på amma utan problem. Vi försöker just nu att hitta bästa tidpunkt, då det inte är så mkt skolklasser på besök. Återkommer med det...

Håller med om att bushuset kan bli tufft om man ska klättra med de små, men i övrigt var jag mkt positivt överraskad av stället, då det inte var så stort o opersonligt som buslandet. Buslandet är ju i den bemärkelsen lite enklare att köra om man har två barn, varav en mobil. :)

Jag ska vara o äta lunch med en kompis på linneplatsen på torsdag. Skulle någon av er vilja ta en promis innan dess? Gissar att jag och hon ska träffas vid 11, så runt 10?

• LilaRos

Årskortet var ju inte så dyrt!

Denna vecka skulle vart fullt upp, men vi hade turen att få hem någon magsjuka.. En lindrig variant i alla fall! Lite typiskt för nu när man ska hålla sig lite isolerad pga smittorisken går tiden så långsamt!

Hur har ni det?

• Jenk04

Fy för magsjuka! Hoppas ni är bra nu. Fick du det också, höggravid o allt? Här är det bra. Livet rullar på.

• LilaRos

Jag började må illa, kräkas men inget mer som tur var. Nu börjar jag dock fundera på om det var magsjuka ändå för i natt har jag inte kunnat sova pga illamående igen.. Så det känns mer logiskt att set hat med graviditeten att göra och sambon varsnade sitt vanliga "strul" med magen.. Hmm..

Skönt att det rullar på hos er, snart gör det nig det här med. :)

• KajsaKEL

Hallo är nybliven mamma till son 6 veckor, bor i bifrost och söker oxå lite sällskap har en bonusdotter på 5 år som söker lite lekkamrater vill gärna ut och träffa folk, känner mig liiite ensam på dagarna :P

• LilaRos

Hej Kajsa, trevligt med en till i närheten!

Nu har lillebror Melwin kommit! I torsdags vid 03 gick vattnet och 06.10 var han född! En helt underbar, snabb och smidig förlossning!

• Jenk04

Oh Grattis Sara!!! Mår ni bra?

• LilaRos

Tack :) vi mår bra. Än så länge har det inre blivit kaos hemma iaf hehe.

Tycker det är otroligt skönt att det gick så fort!

Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg