• Jenk04

Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg

Jag är föräldrarledig med vårat andra barn som nu är 6 veckor. Storasyster är 2 år och går på dagis 3 dar i veckan. Jag tycker det skulle vara kul att lära känna fler som är hemma nu, träffas o fika, promenera, leka med barnen... Om ni har ert första barn eller flera spelar ingen roll.Vi bor i

• Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg
  • LilaRos

Hoppas att jag kommer in i det hyfsat snabbt med :)
    Jag har gått hemma sen jul, studerade innan så det passade ganska bra.

• LilaRos

Vad gör ni när ni inte är föräldralediga?

Innan sonen kom jobbade jag på timmar i hemtjänsten och efter ledigheten med honom läste jag omvårdnad, har en kurs kvar som jag får läsa i höst.

• Doodie1

Hej,

Jag såg att du försökte få iväg något. ;) Inte altid lätt o skriva, speciellt inte m 2 barn runt sig. Kul att ni båda inte bor så långt bort o när vi har 15h barn kanske de kan få busa av sig tillsammans någon dag?

Jenk04, det blev en tjej. Efter många namndiskussioner en Ida med andranamn Irma.  Var tokrädd inför förlossningen, men den gick hur bra som helst. Grät några gånger av lycka för det var så himla smidigt, en revanch mot första gången.

Håller med om att första tiden är en utmaning, främst för att vi har en 2 åring som vissa dagar har lite trotsfasoner o inte vill göra som mamma o pappa säger o sitter man o ammar o har en räckvid på ca. 1 meter, så är det mkt busigheter som den lille herren vill göra. Men sambon är kalajsbra med att supportera. Vilken man kan se nu för vissa dagar är han rätt trött stackarn. På måndag blir första heldagen själv med båda barnen.... yey.... blir spännande att se hur det går o hur mkt tålamod jag kommer att ha. 

Vore gött med promisar, har också några kilon att bli av med. :) Blir en liten kortis här, men toppenkul att ses tycker jag! KRAM 

• Jenk04

Nä just nu verkar jag vara chanslös när det gäller att ta sig till dator o mobilen lyckas jag inte svara dig på...skumt. Doodie skönt att du fick en lätt förlossning den här gången. Promenad låter kanon. vi har hund så jag är ändå ute o går varje dag. LilaRos hur ör det med din ork nu? Orkar du gå något? Fint namn på tjejen Doodie. Lycka till på måndag det klarar du. det är bara att ladda upp med massa tålamod. vilka dagar går era barn på dagis. Tjejen går tis, tor o fre. Vore absolut kul att låta dem leka.

• LilaRos

Hoppas det får bra på måndag då doodie!!

Min ork är helt okej, blir lite sd och så om jag går för fort men jag har inte några vidare problem med fogarna eller så vilket är skönt. Hade det förra gången och det var inte så roligt.
    Grabben går på dagis tis ons tors

• Jenk04

Ja fogarna är skönt att slippa. Jag klarade första graviditeten utan att känna något och andra fick jag en välidgt light variant. Men tillräckligt för att inse hur jobbigt det måste vara.

Men vad säger ni skall vi ses för en promenad?

• LilaRos

Det tycker jag att vi ska göra, När passar för er? Jag kan lite när som iaf.

• Doodie1

Första dagen med 2 kids avklarad o det gick galant (nybörjartur?). Kände mig som supermorsa men ska erkänna att jag fick support av en kompis som var över med sin tjej + att vi sedan lekte med grannens kids, så var ju inte ensam hela dagen. Men det blir så mkt lättare när man får sova ok på natten o för första gången så var båda barnen synkade vad gäller sömn. Så jäkla gott!!

Kul om vi alla kan ses för en promis. Isac min 2 åring går på dagis tis, ons och torsdag fram till 14.00, så vi kan ju ses när vi är hellediga eller efter 14 om kidsen vill leka. Ska göra lite reklam för vi har en kalajsbra lekpark där vi bor med en jättefin pulkabacke + att vi har en lekbod tid jag har koden. Vill man mysa extra, så kan det grillas korv också! Oj, nu babblar jag så jag nästan glömmer av var jag är...

Jag ses gärna för en promis, kan nån av er så gärna tisdag eller torsdag nästa vecka? Eller kan ju ha samtliga barnen med också, men då är risken att jag inte kommer att höra hälften av vad ni säger. ;)

Vad har ni gjort idag annars? Lilaros är du student på heltid? Jag har sökt lite kurser o ska läsa på distans i vår tänkte jag. Annars jobbar jag som vad ska vi kalla det "teknisk projektledare" på Volvo, utvecklar bromssystem på bilar. Låter väldigt exotiskt?! ;)

Isac 13/11-09 Omnia vincit amor
  • LilaRos

Skönt att det gick bra i dag!
    Jag kan både tisdag och torsdag nästa vecka, fast på tisdagen ska jag till mvc vid 13 så förmiddagen då eller efter 14 med de stora barnen.

Jag läste på heltid innan men nu är jag arbetslös. Men jag får förhoppningsvis något trivsamt jobb när jag är klar, det utbildas tydligen lite för få undersköterskor nu.
    Teknisk projektledare låter lite intressant, trivs du?

Jag har bara vart på mvc i dag och gått en promenad upp mot kvarnbyn här i Mälndal.. Men det är ju branta bakar över allt där det är trevligt att gå nästan. När jag kom hem igen värkte det såklart i fogen och lite sammandragningar.. Men inget som avskräcker precis, en skön promenad överväger än så länge! Sen är det bra att röra på sig :)

• Jenk04

Skönt att det gick bra idag Doodies. Har varit själv några veckor nu med barnen och är förvånad över hur smidigt men det tar tid. Man tar sig inte direkt igenom morgonbestyren på 30 min. Jag har hitills inte fått in Ellen på dagis kl 9 en ända gång. Är helt chanslös när det gäller det.

LilaRos vad mysigt med promenad upp mot Kvarnby det är fint upp igenom där.

Jag tycker absolut vi skall ses med våra stora barn också, men kanske senare. Kan vara trevligt att hinna prata med varandra lite första gången.

Jag kan både tisdag och torsdag nästa vecka.

Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg