• Jenk04

Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg

Jag är föräldrarledig med vårat andra barn som nu är 6 veckor. Storasyster är 2 år och går på dagis 3 dar i veckan. Jag tycker det skulle vara kul att lära känna fler som är hemma nu, träffas o fika, promenera, leka med barnen... Om ni har ert första barn eller flera spelar ingen roll.Vi bor i

• Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg
  • Jenk04

Våran dag har varit rätt lugn. Lillgrabben hade ont i magen o somnade inte förrän runt halv två i natt. Så jag var riktigt tacksam när båda barnen tog sovmorgon till 9 imorse. Bara att tacka o ta emot. Annars har jag varit ute o gått med hunden o fått E att somna, hon somnar nästan bara i vagnen (skada som kommer av att man har hund vi har ju alltid gått ut på promenad lagom till att hon skall sova) och därefter har vi myst o varit ute lite.

Doodie vilket mysigt ställe ni har, grilla korv är ju så mysigt.

• Jenk04

Hur har ni det tjejer? Vi har precis tagit oss igenom en vecka då jag o lilleman legat på sjukhus. Han fick influensan o blev väldigt krasslig. På detta har vi även haft magsjuka i huset, vi är lite sletna nu. Vad tror ni om en promenad på torsdag? Känner inte riktigt att jag orkar redan imorgon...

• Doodie1

Vilket sammanträffande, jag har också varit på sjukhus. Fick tillbaka min infektion igen i förra veckan, så käkar ytterligare en dunderkur av pencillin ... yippie ... not! Suck, man blir lite sliten o trött av det, men nu känns det som det vänder iallfall. 

Därför ligger jag lite efter i planer o planeringar o denna veckan är kaos för mig. Så kan inte på torsdag tyvärr... Men nästa vecka, hur har ni det. Kan vi vara spontana? Jag kan skicka mitt mobnr. till er om ni kan läsa era inboxar. Har lite svårt vissa dagar att ta mig in här. :)

Annars var vi på universeum i måndags, vilket kanonställe! Kidsen var helt slut efter 3 timmar inkl. lunch. Och i lördags var vi med kompisar på bushuset, var väldigt underhållande att se sambon krypa runt efter Isac i alla tunnlar o gångar o klätterställningar... själv satt jag o relaxa med en tidning o en kopp kaffe. ;)

Tar ni en promis på torsdag, så kan ni ju prata om nästa vecka, då hoppas jag verkligen att vi ses!!!

Jenk04, låter som en riktig pers. Hoppas att ni kryat på er ordentligt. Inte kul med sjukdomar o lite jobbigt när man har små! KRAM

Isac 13/11-09 Omnia vincit amor
  • Desiree1988

Hejsan!

Bor i sank Jörgen på Hisingen. Vet inte om det räknas som för långt bort för er?

Har en dotter på 2,5 år och en son som fyller ett nu i mars. Han föddes dock för tidigt och har haft mycket problem så han kan långt ifrån så mycket som en ettåring normalt kan. Han började åla sig fram nu i dagarna och jag är så stolt ^^

Min dotter går på förskola 9-14 måndagar, tisdagar och onsdagar. Jag hittar gärna på något kul; promenad eller fika.  

• LilaRos

En sån otur ni har som vart såpass dåliga! Hoppas nu får hålla er friska nu.

Hör har det också vart en lite omtumlande tid, magen ville inte växa och blodtrycket stegrade men det verkar ha stannat av nu och allt såg bra ut på ultraljud. Så nu kan allt bebisen komma tycker jag!

Jag kan lite när som, har inte mycket vettigt för mig om dagarna just nu :)

• Jenk04

Vad alla är sjuka just nu. vad säger du LilaRos ska vi ses för en promenad imorgon? Kan ju ses i Mölndals centrum. Desiree du får såklart gärna komma med om du vill.

• Jenk04

Jag tror jag ska kunna nästa vecka också. skicka gärna dett nummer Doodie.

• LilaRos
    Jenk04 skrev 2012-02-08 10:52:16 följande:
    Vad alla är sjuka just nu. vad säger du LilaRos ska vi ses för en promenad imorgon? Kan ju ses i Mölndals centrum. Desiree du får såklart gärna komma med om du vill.

Det kan vi göra. När passar dig? Sonen är på dagis 9-14 så för min del passar det bäst då nån gång.
  • Jenk04

Det är samna för mig. Vad sägs om kl10, hinner du till det?

Svar på tråden Föräldrarledig i Mölndal/ Göteborg