Pimpinellan skrev 2012-01-13 16:12:18 följande:
Att du inte får äl-sekret med pergo förvånar mig inte alls. Tunn/för tunn slemhinna är en rätt vanlig biverkan av pergo. Är det första pergokuren? Ska du göra VUL-.kolla upp slemhinnans tjocklek i så fall! Om du inte blir gravid så håll koll på mensen. Är den betydligt mindre i mängd kan du ha haft för tunn slemhinna,men vi får hoppas den räcker. Äl blir ofta senare med pergo också så du kanske inte hunnit få äl-flytningarna bara.
Det avråds från att blanda hälsokost med hormoner.
Tack för svaret! Nej de e andra kuren. Tog först enkeldos o nu dubbeldos. Eftersom jag inte har haft nåt äl-sekret på 6 mån trodde jag inte att jag hade nån ägglossning men testade för några dagar sen o de visade ägglossning, har visat i flera dagar nu. Så jag har kanske haft de ändå, fast utan flytningar. Ska hålla upp en månad med pergo om de inte blir nåt nu. Kanske dom kommer tillbaka då. Första barnet blev på första försöket men då hade jag mycket äl-sekret.
Tror du de kan va nåt för mig o prova rosenrot bara nästa månad? Kan väl inte va nån fara o testa. Eller man ska vänta längre när man tat pergo?