• Anonym (snart 34)

Snälla ge mig hopp, inga ägglossningsflytningar på 6 mån

Enligt teststickorna så har jag ägglossning men inget ägglossningssekret (känns helt torrt), har inte haft på snart 6 månader.
    Kan det fungera ändå?
    Har annars alltid haft mycket ägglossningssekret och kännt av de tydligt.
    E snart 34 år, kan de bara ta slut så plötsligt?
    Nån mer som haft mycket innan o plötsligt slutat som blivit gravid ändå?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-17 12:14
    Har tre barn innan:)

• Svar på tråden Snälla ge mig hopp, inga ägglossningsflytningar på 6 mån
  • Anonym (Jenny)

Jag har aldrig haft något sekret, men å andra sidan lyckas vi inte heller bli gravida... varken vid sex, insemination eller IVF.

• SuzR

Jag hade aldrig sådana trådiga flytningar eller hur det nu ska vara och blev gravid ändå.

• Anonym (Muu)

Jag har aldrig haft sånt sekret och blev gravid i november, som tyvärr slutade i missfall, och nu är jag gravid igen.
    Började försöka i september.

• Pimpinellan

Rosenrot kan vara värt att testa nån månad. Jag flödar över där nere av r.r och då har jag ändå äl och flytningar av mig själv ändå.

• Squeezy

Aldrig haft de där flytningarna, men blivit gravid 3 ggr.

• Anonym (snart 34)

Va bra! Nu fick jag lite hopp. Men jag har ju kännt det så väl innan. Konstigt att de slutar sådär tvärt.

• Anonym (snart 34)

Nån mer som vet nåt om de?

• Anonym (snart 34)
    Pimpinellan skrev 2012-01-11 15:50:45 följande:
    Rosenrot kan vara värt att testa nån månad. Jag flödar över där nere av r.r och då har jag ändå äl och flytningar av mig själv ändå.
    Kan man ta det tillsammans med Pergotime, nån som vet?
    Tar Pergo nu men får inget ägglossningssekret(ursäkta detaljerna).
  • Pimpinellan
    Anonym (snart 34) skrev 2012-01-13 08:58:22 följande:
    Kan man ta det tillsammans med Pergotime, nån som vet?
    Tar Pergo nu men får inget ägglossningssekret(ursäkta detaljerna).
    Att du inte får äl-sekret med pergo förvånar mig inte alls. Tunn/för tunn slemhinna är en rätt vanlig biverkan av pergo. Är det första pergokuren? Ska du göra VUL-.kolla upp slemhinnans tjocklek i så fall! Om du inte blir gravid så håll koll på mensen. Är den betydligt mindre i mängd kan du ha haft för tunn slemhinna,men vi får hoppas den räcker. Äl blir ofta senare med pergo också så du kanske inte hunnit få äl-flytningarna bara.
    Det avråds från att blanda hälsokost med hormoner.
  • Anonym (snart 34)
    Pimpinellan skrev 2012-01-13 16:12:18 följande:
    Att du inte får äl-sekret med pergo förvånar mig inte alls. Tunn/för tunn slemhinna är en rätt vanlig biverkan av pergo. Är det första pergokuren? Ska du göra VUL-.kolla upp slemhinnans tjocklek i så fall! Om du inte blir gravid så håll koll på mensen. Är den betydligt mindre i mängd kan du ha haft för tunn slemhinna,men vi får hoppas den räcker. Äl blir ofta senare med pergo också så du kanske inte hunnit få äl-flytningarna bara.
    Det avråds från att blanda hälsokost med hormoner.
    Tack för svaret! Nej de e andra kuren. Tog först enkeldos o nu dubbeldos. Eftersom jag inte har haft nåt äl-sekret på 6 mån trodde jag inte att jag hade nån ägglossning men testade för några dagar sen o de visade ägglossning, har visat i flera dagar nu. Så jag har kanske haft de ändå, fast utan flytningar. Ska hålla upp en månad med pergo om de inte blir nåt nu. Kanske dom kommer tillbaka då. Första barnet blev på första försöket men då hade jag mycket äl-sekret.
    Tror du de kan va nåt för mig o prova rosenrot bara nästa månad? Kan väl inte va nån fara o testa. Eller man ska vänta längre när man tat pergo?
  • Anonym (GLA)

Jag är ofta i ofas, älsekret 2 v, sedan slut med det några dagar och sedan kommer ÄL, enl stickor och temp.

jag har ALDRIG blivit gravid utan sekret under ÄL.

Läste att man kunde äta jättenattljusolja (gla) skulle vara bra för hormonerna, och jag tror att det kanske är därför jag får sekret under själva ÄL några månader efter jag börjat med det. Då blir jag gravid på en eller två månader.

Jag har dock läst att vissa blivit gravida ändå, men själv har jag alltså aldrig blivit det.

Jag väntar nu 4an och känner mig rätt säker på hur jag ska göra.

• Anonym (snart 34)
    Anonym (GLA) skrev 2012-01-14 12:56:01 följande:
    Jag är ofta i ofas, älsekret 2 v, sedan slut med det några dagar och sedan kommer ÄL, enl stickor och temp.

jag har ALDRIG blivit gravid utan sekret under ÄL.

Läste att man kunde äta jättenattljusolja (gla) skulle vara bra för hormonerna, och jag tror att det kanske är därför jag får sekret under själva ÄL några månader efter jag börjat med det. Då blir jag gravid på en eller två månader.

Jag har dock läst att vissa blivit gravida ändå, men själv har jag alltså aldrig blivit det.

Jag väntar nu 4an och känner mig rätt säker på hur jag ska göra.
    Ok kanske får prova det. Funkar de ungefär som rosenrot kanske?
  • Pimpinellan
    Anonym (snart 34) skrev 2012-01-13 19:34:35 följande:
    Tack för svaret! Nej de e andra kuren. Tog först enkeldos o nu dubbeldos. Eftersom jag inte har haft nåt äl-sekret på 6 mån trodde jag inte att jag hade nån ägglossning men testade för några dagar sen o de visade ägglossning, har visat i flera dagar nu. Så jag har kanske haft de ändå, fast utan flytningar. Ska hålla upp en månad med pergo om de inte blir nåt nu. Kanske dom kommer tillbaka då. Första barnet blev på första försöket men då hade jag mycket äl-sekret.
    Tror du de kan va nåt för mig o prova rosenrot bara nästa månad? Kan väl inte va nån fara o testa. Eller man ska vänta längre när man tat pergo?
    Det viktigaste är ju att ha äl och sen kommer flytningar långt därefter. Slemhinnans tjocklek kan ju vara bra även utan flytningar och hade du haft för tunn förra omgången med pergo hade det märkts på mensen. Man ska alltid ha uppehåll med pergo minst en månad för effekten sitter i månaden efter också. Rosenrot kan du ta nästa månad mellan mens och äl.
  • Anonym (GLA)
    Pimpinellan skrev 2012-01-14 15:15:46 följande:
    Det viktigaste är ju att ha äl och sen kommer flytningar långt därefter. Slemhinnans tjocklek kan ju vara bra även utan flytningar och hade du haft för tunn förra omgången med pergo hade det märkts på mensen. Man ska alltid ha uppehåll med pergo minst en månad för effekten sitter i månaden efter också. Rosenrot kan du ta nästa månad mellan mens och äl.
    Som du ser på mitt inlägg ovan så är de av högsta vikt för mig. Det är i sekretet som de simmar..... men det är klart att det spelar kanske inte så stor roll om man harväldigt  lite sekret, så lite att man inte märker det. Men jag har normalt den andra sortens sekret under ÄL, den andra har efter ÄL. Och i det kan inet spermier leva.

Känner man inte av något alls, så kan det ju vara så att det finns jättelite älsekret, så lite att man inte märker det.
  • Anonym (snart 34)
    Anonym (GLA) skrev 2012-01-14 20:44:38 följande:
    Som du ser på mitt inlägg ovan så är de av högsta vikt för mig. Det är i sekretet som de simmar..... men det är klart att det spelar kanske inte så stor roll om man harväldigt  lite sekret, så lite att man inte märker det. Men jag har normalt den andra sortens sekret under ÄL, den andra har efter ÄL. Och i det kan inet spermier leva.

Känner man inte av något alls, så kan det ju vara så att det finns jättelite älsekret, så lite att man inte märker det.
    Grattis till 4:an förresten! Vi jobbar oxå på 4:anGlad
  • Anonym (GLA)
    Anonym (snart 34) skrev 2012-01-14 22:45:33 följande:
    Grattis till 4:an förresten! Vi jobbar oxå på 4:anGlad
    Lycka till. Är lite nervös faktiskt.... 4!! barn
  • Zelmilainen

det fertila sekretet som ja antar att du talar om har i princip alla, men många missar att man ibland får gräva för att hitta d. d e i d som spermierna simmar upp typ, så lite av d e bra att ha. visst finns säkert d som ej har d, men ja tror (egen spekulation) att d som blivit gravida och tror sig ej ha sekret alls eg har lite som de ej ens märker själva och därför lyckas bli gravida. men som sagt, min spekulation bara...

nehepp...
  • Anonym (Torrt)

Jag brukade ha älflytningar förut, men nu är det helt torrt. Får heller inget utslag på älstickor. Vad kan det bero på? Har barn sedan innan, inte haft problem med att bli gravid. Har alltid haft regelbunden mens, nu oxo. Men som sagt inga älflytningar nu. Någon som vet hur man ska "få igång dem" och även äl?

• Anonym (snart 34)
    Anonym (Torrt) skrev 2012-01-17 20:36:33 följande:
    Jag brukade ha älflytningar förut, men nu är det helt torrt. Får heller inget utslag på älstickor. Vad kan det bero på? Har barn sedan innan, inte haft problem med att bli gravid. Har alltid haft regelbunden mens, nu oxo. Men som sagt inga älflytningar nu. Någon som vet hur man ska "få igång dem" och även äl?
    Pergotime kan nog få igång ägglossningen, de fick den på mig.
    Men pratade med min gyn om ägglossningsflytningarna som e borta o att jag hade läst att de inte fungerar utan dessa. Men hon sa bara att jag inte skulle ta så allvarligt på de man läser på internet (lätt för henne o säga) o antydde att de inte har nån större betydelse. Ja vi får väll se om de blir bebis ändå. BIM om en vecka.
  • Anonym (GLA)

Undrar hur det gick. För ungefär ett halvår sedan fick jag ett missfall. Och efter det en normal ägglossning med älsekret.

Men nu har jag inget ägglossningssekret alls. Mensen är också mycket mindre vilket gör att jag tror att ägglossningen inte är ordentligt stark.

HUr gick det för dig? Fick du tillbaka ditt ägglossningssekret?

Svar på tråden Snälla ge mig hopp, inga ägglossningsflytningar på 6 mån