• Pimpinellan

Snälla ge mig hopp, inga ägglossningsflytningar på 6 mån

Rosenrot kan vara värt att testa nån månad. Jag flödar över där nere av r.r och då har jag ändå äl och flytningar av mig själv ändå.

• Pimpinellan
    Anonym (snart 34) skrev 2012-01-13 08:58:22 följande:
    Kan man ta det tillsammans med Pergotime, nån som vet?
    Tar Pergo nu men får inget ägglossningssekret(ursäkta detaljerna).
    Att du inte får äl-sekret med pergo förvånar mig inte alls. Tunn/för tunn slemhinna är en rätt vanlig biverkan av pergo. Är det första pergokuren? Ska du göra VUL-.kolla upp slemhinnans tjocklek i så fall! Om du inte blir gravid så håll koll på mensen. Är den betydligt mindre i mängd kan du ha haft för tunn slemhinna,men vi får hoppas den räcker. Äl blir ofta senare med pergo också så du kanske inte hunnit få äl-flytningarna bara.
    Det avråds från att blanda hälsokost med hormoner.
  • Pimpinellan
    Anonym (snart 34) skrev 2012-01-13 19:34:35 följande:
    Tack för svaret! Nej de e andra kuren. Tog först enkeldos o nu dubbeldos. Eftersom jag inte har haft nåt äl-sekret på 6 mån trodde jag inte att jag hade nån ägglossning men testade för några dagar sen o de visade ägglossning, har visat i flera dagar nu. Så jag har kanske haft de ändå, fast utan flytningar. Ska hålla upp en månad med pergo om de inte blir nåt nu. Kanske dom kommer tillbaka då. Första barnet blev på första försöket men då hade jag mycket äl-sekret.
    Tror du de kan va nåt för mig o prova rosenrot bara nästa månad? Kan väl inte va nån fara o testa. Eller man ska vänta längre när man tat pergo?
    Det viktigaste är ju att ha äl och sen kommer flytningar långt därefter. Slemhinnans tjocklek kan ju vara bra även utan flytningar och hade du haft för tunn förra omgången med pergo hade det märkts på mensen. Man ska alltid ha uppehåll med pergo minst en månad för effekten sitter i månaden efter också. Rosenrot kan du ta nästa månad mellan mens och äl.
Svar på tråden Snälla ge mig hopp, inga ägglossningsflytningar på 6 mån