• Jacksparrow

Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??

Jag är rödhårig, blek som ett spöke och har väldigt tunn hud under ögonen som i osminkat tillstånd ser blå/lila ut.

Jag har testat olika concealers, blev tipsad om MUS 3 i 1 concealer av en makeup-artist eftersom den skulle vara magisk, men det var den inte. Den rosa tonen såg inte klok ut på mig, den ljusaste tonen funkar hyfsat men blir ganska torr och visar massa linjer trots fuktcreme + primer. Inte så magisk som alla sa...

Den bästa hittills är från helena rubenstein men den täcker tyvärr inte allt.

Någon som har något bra tips? Så trött på att se trött och sliten ut pga ringarna...

• Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??
  • Jacksparrow

Massa bra tips än så länge, tack!

Deecember, ska kolla upp ditt förslag. Hur upplever du att hyn ser ut i dagsljus när den är på? Syns ojämnheter, linjer osv? Jag är ganska petnoga och vill att det ska se så osminkat ut som möjligt, iaf i killars ögon ;)

Pumpkinqueen: Exakt, jag håller med dig! Mina mörka ringar beror på supertunn blek hy, inte pga något annat. Ibland verkar även folk tro att man menar påsar...? Då säger man väl påsar isf :)

• deecember
    Jacksparrow skrev 2011-12-14 14:20:36 följande:

Massa bra tips än så länge, tack!

Deecember, ska kolla upp ditt förslag. Hur upplever du att hyn ser ut i dagsljus när den är på? Syns ojämnheter, linjer osv? Jag är ganska petnoga och vill att det ska se så osminkat ut som möjligt, iaf i killars ögon ;)

Pumpkinqueen: Exakt, jag håller med dig! Mina mörka ringar beror på supertunn blek hy, inte pga något annat. Ibland verkar även folk tro att man menar påsar...? Då säger man väl påsar isf :)

Xperience syns i stort sett inte alls. Den täcker röda plitor & ringar, men den är fortfarande så lätt att man inte ser "sminkad" ut. Jag provade ut min genom att ta med en spegel & gå ut och kolla färgen även i dagsljus, så även där ser det "osminkat" ut. Jag har för det mesta mer foundation på ringar och plitor, och väldigt tunt på övriga ansiktet de ggr jag använder den som en faktisk foundation.

Jag har inga problem med att linjer & ojämnheter syns, däremot när det lyser rött eller ringarna syns före en själv...
    Använder för det mesta foundationen till enbart mina ringar/plitor - alltså som en concealer. Har också väldigt tunn hud, främst under ögonen så jag alltid ser blå ut, men även fina ådror som lyser igenom i resten av ansiktet.

Face & Makeupstores har jag inte provat. (Bara MUS concealer trio som även du provat, och jag upplevde den som torr/kakig och att den hade alltför stor nyansskillnad samtidigt som den inte täckte "allt")
  • Denaerys

Gillar helt klart Maybellines cover stick i skruvpenna allra bäst. En bonus är att den inte känns klumpig och torr, utan flyter ihop bra med resten av underlaget och håller många timmar i sträck.

(Tips från en som själv har löjligt mörka ringar under ögonen genetiskt och har provat det mesta...)

• Heranell

Jag har också mörka ringar och använder Max Factors concealer, den som man skruvar upp...

• Isbit

jag har köpt mineral make up från tikei
    bästa hittils

• Texasthecat

Köper allt mitt smink från TiKei. Jag använder Concealer Yellow mot mörka ringar. Funkar jätte bra.

Go suck on a lemon or something...
  • Isbit
    Texasthecat skrev 2011-12-14 17:58:30 följande:
    Köper allt mitt smink från TiKei. Jag använder Concealer Yellow mot mörka ringar. Funkar jätte bra.
    Jag har den röda o den gula
    blir kanoners
  • The Riddler

Får man inte i sig tillräckligt med vatten så kan det också bidra till mörka ringar under ögonen. 
    Just a tip ^.^ 

• Arga Klara

Använder mig av den från Body Shop i silvrig hylsa. Har varit på jakt efter den perfekta concealern i evigheter, och den är bäst hittills. Blir inte kakig eller grynig, håller länge och ser väldigt naturligt ut.

Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??