Inlägg från: Jacksparrow |Visa alla inlägg
  • Jacksparrow

Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??

Jag är rödhårig, blek som ett spöke och har väldigt tunn hud under ögonen som i osminkat tillstånd ser blå/lila ut.

Jag har testat olika concealers, blev tipsad om MUS 3 i 1 concealer av en makeup-artist eftersom den skulle vara magisk, men det var den inte. Den rosa tonen såg inte klok ut på mig, den ljusaste tonen funkar hyfsat men blir ganska torr och visar massa linjer trots fuktcreme + primer. Inte så magisk som alla sa...

Den bästa hittills är från helena rubenstein men den täcker tyvärr inte allt.

Någon som har något bra tips? Så trött på att se trött och sliten ut pga ringarna...

• Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??
  • Jacksparrow

Emmalinnéa: Jag har aldrig testat den från clinique men har läst många recensioner där folk klagar på att den efter några timmar blir alldeles grynig och kakig under ögonen och att det ser hemskt ut. Hur ställer du dig till det?

Siris mamma: har aldrig hört talat om det märket, får kolla google :)

Erica: Nej, det har jag inte... Tycker det skulle kännas väldigt pinsamt... Dessutom brukar personal på såna ställen vara väldigt nedlåtande och högfärdiga enligt vänners berättelser :( Synd för det hade ju kanske varit en idé annars.

• Jacksparrow

Deecember: Vilken nyans använder du? jag är som sagt sjukligt blek så de flesta foundations passar inte på mig... :(

• Jacksparrow

Massa bra tips än så länge, tack!

Deecember, ska kolla upp ditt förslag. Hur upplever du att hyn ser ut i dagsljus när den är på? Syns ojämnheter, linjer osv? Jag är ganska petnoga och vill att det ska se så osminkat ut som möjligt, iaf i killars ögon ;)

Pumpkinqueen: Exakt, jag håller med dig! Mina mörka ringar beror på supertunn blek hy, inte pga något annat. Ibland verkar även folk tro att man menar påsar...? Då säger man väl påsar isf :)

Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??