• Jacksparrow

Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??

Jag är rödhårig, blek som ett spöke och har väldigt tunn hud under ögonen som i osminkat tillstånd ser blå/lila ut.

Jag har testat olika concealers, blev tipsad om MUS 3 i 1 concealer av en makeup-artist eftersom den skulle vara magisk, men det var den inte. Den rosa tonen såg inte klok ut på mig, den ljusaste tonen funkar hyfsat men blir ganska torr och visar massa linjer trots fuktcreme + primer. Inte så magisk som alla sa...

Den bästa hittills är från helena rubenstein men den täcker tyvärr inte allt.

Någon som har något bra tips? Så trött på att se trött och sliten ut pga ringarna...

• Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??
  • Emmalinnéa

clinique all about eyes är väldigt täckande men fuktgivande men ta inteför gulton om du är blå lila runt ögonen då ser du grön ut istället ta lite svag rosa nyans.
    clinique har flera olika som är bra allihopa pröva inne på kicks så du får hjälp att hitta rätt grejjer. 

• 071001

Jag har en från Benefit som jag är nöjd med.

• Isalel

Har du provat att få hjälp på kicks/face/mace up store?

• deecember

Jag använder underlagskräm - max factor xperience foundation.

Det är den som täcker mina mörka ringar allra bäst. Den slår tom Chanels touche eclat, som jag tyckte var bäst ditintills. Dessutom blir det inte heller någon övergång mellan foundation & concealer.

• Jacksparrow

Emmalinnéa: Jag har aldrig testat den från clinique men har läst många recensioner där folk klagar på att den efter några timmar blir alldeles grynig och kakig under ögonen och att det ser hemskt ut. Hur ställer du dig till det?

Siris mamma: har aldrig hört talat om det märket, får kolla google :)

Erica: Nej, det har jag inte... Tycker det skulle kännas väldigt pinsamt... Dessutom brukar personal på såna ställen vara väldigt nedlåtande och högfärdiga enligt vänners berättelser :( Synd för det hade ju kanske varit en idé annars.

• Jacksparrow

Deecember: Vilken nyans använder du? jag är som sagt sjukligt blek så de flesta foundations passar inte på mig... :(

• deecember

Jag är väldigt blek jag med. Har en av de ljusare nyanserna, har inte den med mig nu så jag kan inte kolla. Men du kan ju gå in på t.ex Åhlens eller liknande och prova på dig själv :)

• deecember

Vet att Makeupstore & Face Stockholm har väldigt ljusa founadtions & concealers. (Face kan man köpa på nätet)
    På Face kan man även köpa en en helt vit foundation, som man sen blandar i en färgad tills den passar den egna hudtonen.'

• PumpkinQueen

Jag har samma problem som du TS, så jag följer tråden med spänning.

Ofta när man läser om "mörka ringa under ögonen" så verkar det som att folk menar något annat än vad jag menar. Jag är likblek och har blå linjer under ögonen, de går garanterat inte bort genom att bara sova eller dricka vatten (vilket brukar vara de vanligaste tipsen).

Jag har en gammal blek concealer från Clinique, men det var länge sedan jag köpte den så det kan hända att den slutat tillverkas.

• OliviaViktor
    071001 skrev 2011-12-14 13:33:05 följande:
    Jag har en från Benefit som jag är nöjd med.
    Jag är sugen på att beställa en =) vad har du för ton? jag tycker det är lite svårt att avgöra vilken jag ska välja isåfall... vad tror du?

TS,
    www.benefitcosmetics.com/product/view/boi-ing

Här hittade jag Benefit concealer, och den har fått bra recensioner! rimligt pris också! Den ljusa verkar ju vara väldigt ljus
Svar på tråden Concealer för väldigt mörka ringar under ögonen??