• lillamina

mammalediga nyköping

Någon i Nyköping som är mammaledig och vill hitta på något skoj ..
    tex gå till Öf tillsammans?
    Har en liten tjej på 6 månader.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-06 22:13
    Eller bara ta en promenad. Har även 2 hundar.

• Svar på tråden mammalediga nyköping
  • Cherish

Men på så roligt MissSandra!!! stort grattis!!!!:))

• MissSandra

Tackar:) nu försöker vi bara hitta rutiner och måste vänja sonen att gå mindre på dagis, set blir tufft. Hur är det med er här inne?

• Cherish

Mysigt :) Hur är det att ha en liten i huset igen? :) är det stor skillnad på ett och två barn? Hur hinner man med det större barnet precis i början? Är så orolig själv för att inte ha tid med min älskling :/ Här är det bra. Är i v 35 nu. (34+0) magen är enorm. Stort barn enligt min BM som klämde på mig häromdagen. Ska träffa en läkare om ett par v och diskutera om jag ens kam föda vaginalt...BM är smått orolig. Magen och bebis stor och jag så liten. Dessutom blev det akut snitt med första, så varningsklockorna ringer sa hon. Hoppas på att de kan göra en bäckenmätning. Hoppas dock på att jag kan föda vaginalt. Vill helst inte gå igenom ett till snitt :/

• Cherish

Hej! :) jodå det går bra! :) den 5/6 tittade vår Isabella ut, 50 cm lång och 3315 g :) hur har ni det? :)

• MissSandra

Ohh grattis! Gick allt bra? Jo här börjar allt lugna sig efter en tuff start! Nu mår vi bra och försöker hitta våra rutiner:)

• Cherish

Tack! :) Fick göra en röntgen i slutet av maj som visade att jag har för trångt bäcken så läkaren ordinerade planerat ks. Fick ca 1,5 vecka på mig att förbereda mig på det, det var fruktansvärt, var livrädd, men som tur var gick det jättebra! :) personalen var helt underbara och otroligt professionella. Kände mig riktigt trygg :) rädslan släppte dessutom när lillgumman fick komma upp på mitt bröst :) det var minuterna innan de satte igång som var fruktansvärt obehagliga. Återhämtade mig rätt snabbt. Åkte hem efter 2 dagar och idag 19 dagar senare har jag inte ont alls :) Härligt att det lugnat ner sig! :) ja rutinerna tar ett tag att komma in i :)

• MissSandra

Skönt att allt gick bra:) vart någonstans fick du göra ks? Eskilstuna? Men mysigt med en liten tjej, har hon fått något namn än? Ja det har varit jobbigt i början här så vi har hju bara försökt ta oss igenom dagen och då har vi inte haft chans att börja med rutiner. Men allt går bättre :) men nu måste jag bara försöka gå ned i vikt:/ hoppas sommaren kommer snart så vi får njuta lite.

• Cherish

Jag gjorde ks här i Nyköping. Isabella heter hon :) Får ni sova på nätterna? Här vaknar hon efter ca 3,5-4 timmar och äter. Även dagtid så hon sover ju fortfarande mkt. Är vaken lite längre stunder på fm och kvällen. Vad tycker storebror om lillasyster då? Funkar det bra? :) här går det riktigt bra :) än så länge iaf! Storasyster avgudar sin lillasyster och vill gärna vara med och hjälpa till :) Nu är vi lite sjuka här hela familjen vilket känns lite trist :/ Förkylda. Till och med minstingen är snuvig :( hoppas allt är bra med er! Kram

• MissSandra

Hej. Okey skönt att få vara på hemmaplan:) jag trivdes bra här i nypan och är kanonnöjd med förlossningen trots lite komplikationer. Fint namn:) Ella sover ofta hela nätter, från ca 22-06 sen är det mer småstunder på dagen. Har någon lite längre sovperiod. Vi att ju precis slutat väcka henne var tredje timme, så skönt! Jobbigt att inte få så många timmars sömn speciellt bör jag måste väcka henne:) haha hon är en liten trötta. Storebror avgudar lillasyster och tar hand om henne. Men ibland är han också väldigt avundsjuk!! Hoppas ni blir friska snart. Vad hittar ni på på dagarna? Visst går dagarna fort nu när man har 2? Och pluggade inte du när du var gravid? Hur hår det med det? Kram

• Cherish

Jobbigt att behöva väcka :/ både för dig och henne. Skönt att slippa det nu :) Och underbart att hon sover hela nätter! :) tack :) Ella är oxå fint :) Jag pluggade körkortsteori under mina sita veckor men det har jag inte orkat med nu :/ så jäkla tråkigt det är!!! Övningsköra får jag vänta lite med då jag inte kan lämna lillan än hon vill gärna vara nära mig mest hela tiden pluttan :) här har jag inte märkt av någon avundsjuka än men storasyster kan säga saker som:" är inte jag söt då? Är inte mina fötter oxå söta?" men inget annat :) fint väder det är idag! Var till hamnen en sväng här idag. Imorgon ska vi åka tuffis har lovat J det. Måste även på stan och köpa konfirmationspresent. Får besök i helgen som kommer för att gratta J och en av gästerna har nyss konfirmerat sig. Har du några bra förslag på vad man kan köpa? :)

• MissSandra

Ne tyvärr inga presentförslag till just den högtiden, ska det vara något speciellt då? Jag är nog Ganska tråkig på presenter för jag brukar köra safe-korg med massa gott ätbart/drickbart:) lättast då eftersom min fantasi är noll. Har inte varit inne här då vi har fått bakslag igen, Ella har inte fått upp nåt på 2 veckor! Så varit en massa besök och vaccinationer! Jon har varit extremt grinig och trött. Nu ska vi till Etuna för utredning:( gör ont i m

• MissSandra

I mig när hon inte mår bra. Men hoppas hon bli bra snart. Men du hinner bog ta tag i körkortet med:)

• Cherish

Men fy så tråkigt för er och lilla tösen :/ hoppas att utredningen går bra och att ni får den hjälp ni behöver för att lilla tjejen ska må bättre. Brukar oxå köra med presentkorgar, gör egna :) roligare så. Nu blev det ingen presentkorg men min stora dotter hittade ett fint ljus med fat och pynt på Confetti som vi köpte och en bok med kloka citat.

Svar på tråden mammalediga nyköping