mammalediga nyköping
Hoppar nog in här jag oxå! :) Är gravid med mitt andra barn som är beräknat till början av juni :) Har en dotter på snart 6 år, blir själv 28 i år och bor i Nyköping med sambo och dotter.
Hoppar nog in här jag oxå! :) Är gravid med mitt andra barn som är beräknat till början av juni :) Har en dotter på snart 6 år, blir själv 28 i år och bor i Nyköping med sambo och dotter.
Tack :) Ja alltid roligt att komma i kontakt med andra som även de väntar smått :)
Jag gick in i vecka 26+0 idag faktiskt :) Du då? Har varit och fyndat lite bebiskläder idag :)
Ååå så långt gången du är!! Mysigt!! :)) Jag köpte några bodysar, kortärmade och långärmade och 2 pyjamasar :) ja kan inte heller förstå att man faktiskt ska få en så liten till, även fast man redan har ett barn men hon är ju så stor nu, känns som det var evigheter sen hon var så liten! Men det är ju snart 6 år sen nu så....:)
MissSandra: Ja, förskoleklass :) Det känns så stort!! Här är de tydligen redan klara med hur klasserna ska se ut fick jag höra för några dagar sen, och på en del ställen har de redan börjat skicka ut klasslistor! Kan inte förstå att min lilla tjej blivit så stor! :)
Hej hej :)
MissSandra: Jag måste erkänna att jag inte heller riktigt vet hur förskoleklass fungerar. Men om jag förstått det rätt så är det 3 timmar varje dag och efter det går barnen på tex fritids. Jag kommer ju att vara föräldraledig med den lilla så hämtar hem dottern efter de 3 timmarna i såfall. De ska komma och informera på förskolan snart så då får man reda på mer hoppas jag. Det enda vi vet nu är att hon har fått en plats och börjar den 20 aug. Ja det ska bli mysigt att köpa skolsaker :) Men är så nervös!! Undrar om man får vara med första dagen?
Sant, någon mer information hem i brevlådan borde man ju få. Har hört att de börjat skicka ut klasslistor på en del ställen här i Nyköping, så det borde väl komma så småningom om inte annat? Sen kanske inte alla skolor skickar ut klasslistor innan skolstart det vet man ju iofs inte. 3 timmar om dagen känns ju rätt lite men det är ju 5 dagar i veckan förmodligen så blir ju en del iaf. Sen är det säkert något intensivare än på vanliga förskolan så barnen blir nog rätt trötta av de 3 timmarna så det är nog rätt lagom trots allt :) Ska bli så spännande! Hon kommer kännas så stor i höst!! :) Hoppas nu bara för gummans skull att det kommer hamna några barn hon känner väl från förskolan i hennes klass, även fast barn såklart även lär känna nya kompisar :) Bästa kompisen kommer tydligen gå på en annan skola så det är lite tråkigt tycker hon :/
Hej hej tjejer! Hur är det? Här är det bra, känner mig väldigt trött men det beror på att jag jobbat lite extra på sistone och har planerat att göra det de kommande 3 veckorna oxå innan det är dags att gå hemma. Dels för att jag älskar att jobba och dels för att få en saftig lön så vi kan handla lite extra till den lilla och något riktigt fint i storasysterpresent och födelsedagspresent till vår stora tjej oxå :)
Miss Sandra: ååå är den lilla fixerad? Inte länge kvar nu! :)) Vilken vecka är du i nu? Ja älskar att jobba, men nu är det bara 2 veckor kvar :/ men sen får även jag njuta av det fina vädret! :P Har inte varit ledig på ett bra tag känns det som och när jag väl var ledig igår så blev jag såå trött! Hade en massa sammandragningar mest hela dagen och oj så trött jag känner mig även idag. Var full rulle igår, var och hälsade på lite släktingar till min sambo och blev en himla massa springande i affärer! På jobbet är det ju ett helt annat tempo så även om man blir trött även där så är det nåt helt annat jämförelse med den här tröttheten! :) Får nog helt enkelt ta det lite lugnt när det är dags att gå hemma sen och inte aktivera mig så mkt som igår :) Har nog nog att göra här hemma egentligen, ska göras om lite innan den lilla kommer och funderar på att måla om i lillans framtida rum.
Ja nu är det snart dags för dig! Spännande!! :)) Jag är beräknad till 7/6, så är i vecka 31 (30+4). Jobbar inom psykiatrin. Går min sista vecka nästa vecka, men det ska nog bli rätt skönt ändå, är riktigt sliten och trött nu känner jag. Ska passa på att plugga körkort under tiden fram till bebis kommer tänkte jag :) Har varit lite svårt att hinna med det när man jobbat så mkt och ska hinna med barn, man och hushåll oxå :) Lycka till på förlossningen nu om vi inte hinner höras mer innan det är dags och kika gärna in sen och berätta hur det gick! :)
Jag blir 28 i sommar och bor inne i Nyköping :) Själv då?
Hehe ja men Bettna räknas väl till Nyköping även om det är lite utanför! :) Hehe ja vad vill du veta? :P Det är alltid kul att lära känna lite nytt folk! :)
Men på så roligt MissSandra!!! stort grattis!!!!:))
Mysigt :) Hur är det att ha en liten i huset igen? :) är det stor skillnad på ett och två barn? Hur hinner man med det större barnet precis i början? Är så orolig själv för att inte ha tid med min älskling :/ Här är det bra. Är i v 35 nu. (34+0) magen är enorm. Stort barn enligt min BM som klämde på mig häromdagen. Ska träffa en läkare om ett par v och diskutera om jag ens kam föda vaginalt...BM är smått orolig. Magen och bebis stor och jag så liten. Dessutom blev det akut snitt med första, så varningsklockorna ringer sa hon. Hoppas på att de kan göra en bäckenmätning. Hoppas dock på att jag kan föda vaginalt. Vill helst inte gå igenom ett till snitt :/
Hej! :) jodå det går bra! :) den 5/6 tittade vår Isabella ut, 50 cm lång och 3315 g :) hur har ni det? :)
Tack! :) Fick göra en röntgen i slutet av maj som visade att jag har för trångt bäcken så läkaren ordinerade planerat ks. Fick ca 1,5 vecka på mig att förbereda mig på det, det var fruktansvärt, var livrädd, men som tur var gick det jättebra! :) personalen var helt underbara och otroligt professionella. Kände mig riktigt trygg :) rädslan släppte dessutom när lillgumman fick komma upp på mitt bröst :) det var minuterna innan de satte igång som var fruktansvärt obehagliga. Återhämtade mig rätt snabbt. Åkte hem efter 2 dagar och idag 19 dagar senare har jag inte ont alls :) Härligt att det lugnat ner sig! :) ja rutinerna tar ett tag att komma in i :)
Jag gjorde ks här i Nyköping. Isabella heter hon :) Får ni sova på nätterna? Här vaknar hon efter ca 3,5-4 timmar och äter. Även dagtid så hon sover ju fortfarande mkt. Är vaken lite längre stunder på fm och kvällen. Vad tycker storebror om lillasyster då? Funkar det bra? :) här går det riktigt bra :) än så länge iaf! Storasyster avgudar sin lillasyster och vill gärna vara med och hjälpa till :) Nu är vi lite sjuka här hela familjen vilket känns lite trist :/ Förkylda. Till och med minstingen är snuvig :( hoppas allt är bra med er! Kram
Jobbigt att behöva väcka :/ både för dig och henne. Skönt att slippa det nu :) Och underbart att hon sover hela nätter! :) tack :) Ella är oxå fint :) Jag pluggade körkortsteori under mina sita veckor men det har jag inte orkat med nu :/ så jäkla tråkigt det är!!! Övningsköra får jag vänta lite med då jag inte kan lämna lillan än hon vill gärna vara nära mig mest hela tiden pluttan :) här har jag inte märkt av någon avundsjuka än men storasyster kan säga saker som:" är inte jag söt då? Är inte mina fötter oxå söta?" men inget annat :) fint väder det är idag! Var till hamnen en sväng här idag. Imorgon ska vi åka tuffis har lovat J det. Måste även på stan och köpa konfirmationspresent. Får besök i helgen som kommer för att gratta J och en av gästerna har nyss konfirmerat sig. Har du några bra förslag på vad man kan köpa? :)
Men fy så tråkigt för er och lilla tösen :/ hoppas att utredningen går bra och att ni får den hjälp ni behöver för att lilla tjejen ska må bättre. Brukar oxå köra med presentkorgar, gör egna :) roligare så. Nu blev det ingen presentkorg men min stora dotter hittade ett fint ljus med fat och pynt på Confetti som vi köpte och en bok med kloka citat.