epidural ont?
Gör det ont när de lägger in epiduralen?
Är sjukt sprut o nål rädd-
Gör det ont när de lägger in epiduralen?
Är sjukt sprut o nål rädd-
Det ar just det jag sett pa TV och hort av vaninnor; barnmorskor & lakare tajmar in varkarna och sager till nar man ska krysta (och hur lange). Utan EDA ar det helt onodigt, det vore som om ngn skulle behova saga till dig att hulka nar du spyr (det gar inte att halla emot, kroppen tar helt och hallet kontrollen - vilket iofs ar en ratt haftig upplevelse men fy sjutton vad ont det gor). Sorry TS for OT diskussion...
För mig var epiduralen jättebra. Krystade mycket längre än med andra men det kan ju bero på att andra var just andra.
Värkarna blev mycket lättare att härda ut med den så egentligen valde jag bort den mest för att känna mig så opåverkad som möjligt efter förlossningen.
Ta epiduralen om ni är rädda för smärtan. Den var i alla fall för mig jättebra.
Något att tänka på är att säga till om den inte tar på båda sidor. Den tog inte bra på min ena sida men då "fyllde" de på så det blev bra.
Kände inget när de lade epiduralen. Har även fått spinal vid snitt och då kände jag lokalbedövningen, som ett litet litet stick
Kände ingenting var så fokuserad på mina värkar
Har nu fött o kände ingenting när dela in spruta för jag hade så jävla ont redan. Men jag tryckte på epidural knappen varje kvart så doen skulle komma. Men man kände ju fortfarnde men inte lika starkt. Var ju helt borta!
Grattis till bebisarna!
Liknande upplevelse för mig. Inte alls totalbedövad.
Hej!!
Nej, den gör inte ont alls. Även om du är nålrädd så tveka inte att ta den, tycker jag. Den gör mer nytta än att du behöver oroa dig över smärtan att ta den. Lycka till!!
Det gjorde inte ont för mig, men lite obehagligt var det.
Jag sög på lustgasen som en tok medan de la edan, skakade som ett asplöv innan,var skräckslagen för nålen men i akut behov av bedövningen. då jag inte märkte att de la den, frågade hur lång tid det skulle ta och då var de redan klara