Min 14-åriga dotter är "kompis" med en 31-årig man!!!
Jag har en 14-årig dotter som är söt och intelligent - men lite speciell. Hon har alltid varit lite lillgammal av sig och föredragit att prata med vuxna. Hon är en tänkande person med mycket funderingar kring livet, och dras till personer som är lite "annorlunda" om man säger så. Hon har egentligen bara två riktigt nära vänner och de har båda Aspergers, och jag har ibland tänkt att min dotter kanske också är lite sådan men utan att ha de problem som gör att man behöver en diagnos - hon är lite naiv och har svårt för att umgås med jämnåriga, men väldigt duktig i skolan, dvs har MVG i alla ämnen utom idrott och hemkunskap.
NU till problemet: Hon ska vara med i en teaterföreställning under sommarlovet. Repetitionerna har redan börjar så smått, och ensemblen består av både barn, ungdomar, amatörskådespelare och utbildade proffs. Jag har varit glad över att dottern har något att göra under sommaren eftersom jag jobbar nästan hela tiden.
MEN nu har jag börjat förstå att hon pratar lite VÄL mycket med en "ung" man som också är med i pjäsen. Jag har sett honom ett par gånger och tycker han ser övermysko ut, och blev allt annat än glad när han härom dagen kom cyklandes från andra sidan stan för att träffa min dotter vid hennes skola. UÄHHHH!!! Jag kollade genast upp honom på nätet och fick närmast slag när jag insåg att han är född 1980 - han alltså nästan i min egen ålder! Vilken normal 31-åring utan "onda" avsikter stämmer möte med en 14-årig flicka???
Min dotter är som sagt ganska naiv av sig och kan inte ALLS förstå att den här mannen förmodligen inte bara vill vara "kompis" med henne. Hon har inget intresse av honom på annat än det vänskapliga sättet, men jag har läst hans blogg och tycker som sagt att han verkar lite konstig.
Hjälp, vad ska jag göra???