Inlägg från: tina92 |Visa alla inlägg
  • tina92

Min 14-åriga dotter är "kompis" med en 31-årig man!!!

För att pyttelite offtopic, vill jag bara kommentera angående att din dotter är "speciell". Jag är själv snart 19 år och blev diagnostiserad med asbergers så sent som för 2 veckor sedan. Och jag har aldrig varit ett typiskt "asbergersfall". Och tjejer drabbas även lite annorlunda än killar. Men jag känner igen mig i din dotter, hade inte särkilt stor vänskrets när jag var yngre, lite lillgammal och umgicks inte med jämnåriga. Och var även mycket duktig i princip alla ämnen. Så jag skulle absolut hålla utkik på den fronten, för spektrat är stort och det är oftast bara de "allvarligaste" man kommer att tänka på.

När jag var 15 så umgicks jag med många äldre än mig, alltifrån något år äldre ända upp till 30 års åldern. Hade även ett kortvarigt förhållande med en 25åring. Men det var för att vi alla hörde till samma "gäng" där vi var väldigt blandade.
    Så om det bara är de två på tu manhand och inga gemensamma vänner som binder ihop de på något särkilt vis skulle jag absolut vara försiktig och hålla lite koll. Men absolut inte ut och direkt förbjuda det gör bara saken värre.

Svar på tråden Min 14-åriga dotter är "kompis" med en 31-årig man!!!