Inlägg från: AyaRan |Visa alla inlägg
  • AyaRan

Min 14-åriga dotter är "kompis" med en 31-årig man!!!

Zaturday skrev 2011-05-12 11:59:40 följande:
    Tycker för det första att det är fördomsfullt och till och med lite elakt att förutsätta att mannen skulle ha några "andra" avsikter än att bara vara vän med din dotter.. Med det inte sagt att det INTE är så, men du gör det inte lättare för dig själv genom att tänka så.. Om det inte var för dina egna föreställningar om honom, alltså om du istället förutsätter att han faktiskt bara vill vara kompis med din dotter, då existerar inte problemet om jag har förstått dig rätt??
    Du har pratat med sin dotter och hon vet vad hon vill eller inte vill? Då tycker jag du ska lita på hennes föredöme ang. Mannen.. Det är bra att du har uppsikt... Men lek med tankarna lite på ifall du hade reagerat likadant om det var en 31-årig tjej som träffade din dotter?? Eller en 25-årig tjej/kille?? Du säger att han är "skum", vad bygger du det på?? Vem bestämmer vem som är skum eller inte.. Antar att han är skådespelare av något slag.. I mina fördomsfulla ögon är alla "esteter" skumma.. Det beror på vilka ögon man tittar med!!
    Alltså, var uppmärksam och lyhörd och prata med din dotter.. Men låt inte dina fördomar och föreställningar styra över vilka vänner din dotter "får" ha! :)
    vänta nu... lita på en 14 årings "föredöme" (omdöme, menar du väl) ang. en 31åring? hur mycket erfarenhet kan en naiv 14 åring ha hunnit skaffa sig för att bilda sig ett omdöme?

OK för att de ska göra en pjäs ihop, men förstår öht inte varför han anser att de ska träffas i andra sammanhang än det, att han ska cykla över till barnets skola etc. ETt korrekt uppförande från en 31åring hade varit att ringa barnets föräldrar först och förklara varför de måste träffas, om det nu gäller att öva repliker, eller var nu det kan vara.

Tycker att TS resonerar som alla andra, normalt funtade människor skulle göra.
Svar på tråden Min 14-åriga dotter är "kompis" med en 31-årig man!!!