Män som ammar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 16:40
www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58721511.html
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 16:40
www.familjeliv.se/Forum-4-288/m58721511.html
Lyckas en karl få igång en mjölkproduktion så kul för honom. Jag bryr mig inte direkt.
Varför lägga energi på vad andra människor gör i sin privata sfär? Om mina grannar "appar", vad sjutton har det med mig att göra? Var och en gör som de själva vill.
Mitt råd till er som lägger en massa tid och kraft på att dissa andra: Spar er energi till att tänka positiva tankar kring ert eget liv istället. Det ger betydligt mer i längden.
Om barnets amning i övrigt inte äventyras och både man och barn trivs bra med att han ger bröstet istället för napp eller flaska så ser jag inga hinder. Men min man är inte intresserad och har aldrig varit avundsjuk på amningen.
Prio ett måste vara att barnets amning på mamman fungerar tillfredsställande eftersom bröstmjölk är den bästa födan för barnet. Än så länge har jag inte sett några studier på hur den vätska som män producerar med sina bröstkörtlar förhåller sig till mogen bröstmjölk avseende näring eller antikroppar. Men så länge som födoamningen fungerar så är det väl ingen skillnad på om pappan ger bröstet, napp, fingret eller en flaska?
HAHAHA
Jag är inte så insatt. Män kan väl inte amma "på riktigt"? Men om det går att snutta för barnets del så.. varför inte? Ju fler sätt att tanka trygghet och närhet desto bättre.
När detta var en het fråga och det stod överallt att MÄN KAN AMMA så googlade jag lite på nätet. Män som har bröstmjölk/vätska från brösten har det av en sjukdom eller om det var en hormonrubbning. Jag hittade inte ett enda fall där en frisk man producerat näringsrik bröstmjölk, anpassad efter barnets ålder. Men ge mig gärna en källa till detta.
Därefter kom "MjölkRagnar" eller vad han nu hette som gjorde ett väldigt tappert försök, dock utan att få fram en droppe mjölk. Och han pumpade ju flera gånger om dagen länge och ville verkligen bevisa att det gick.
Kvinnor som ska adoptera spädbarn brukar göra så för att ha mjölk när bebisen väl kommer till dem, och det går alldeles utmärkt och tar några dagar upp till 6 veckor att få igång en produktion. Hon pumpar och skapar bröstmjölk utan att ens ha en bebis. http://www.amningshjalpen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=194:amma-adoptivbarn&catid=3&Itemid=4
Snutta på pappans bröstvårta bara för skojs skull... vet inte om det skulle intressera bebisen så mycket... kanske.... sedan vet jag inte om det skulle intressera mannen så mycket när han väl försökt. Jag producerar lite bröstmjölk och har fruktansvärda knivskarpa smärtor när bebisen suger, vilket resulterar i att jag bara står ut max 3 månader. Och han producerar ingen..... när hans bröstvårtor spricker och blöder så kanske det inte är så kul längre.
Om min man hade förstökt så hade jag tyckt att det var väldigt äckligt då det är en så typiskt feminin sak att göra, och jag kan inte älska en feminin man.
män som ammar?
HAHAHAHAHAHHA
att ni ens tar det seriöst och gör långa argumentarenda inlägg om ett sånt här skämt?? lol
feminismen slutar aldrig förvåna mig