När lärde ditt barn sig färgerna?
När kunde era barn de vanligaste färgerna, rött,gult,grönt,blått?
När kunde barnet svårare färger, typ lila, rosa, vit, svart, orange?
När kunde era barn de vanligaste färgerna, rött,gult,grönt,blått?
När kunde barnet svårare färger, typ lila, rosa, vit, svart, orange?
Du får vara hur OT du vill
Jag började läsa när jag var knappt fyra, ville härma syrran! Jag lärde mig jättefort och läste böcker för mina kompisar på dagis :)
Mina föräldrar fick välja om jag skulle börja en klass tidigare, men det ville inte jag (ville ju gå med mina kompisar). Däremot fick jag ofta gliringar för att jag låg så långt före de andra, man hade ju olika svåra böcker och jag hade nästan alltid de svåraste (äppel, päppel,piron,paron och tallegren hette våra böcker)
Min donna lärde sig färgerna strax innan 2-års ålder. Hon började med våra hårsnoddar :)
Nu (nyss fyllda tre) är hon mest intresserad av bokstäver. Borde nog göra en "färgkoll" och se om hon minns alla. Men jag tror det
Min dotter är 3 år precis.
Hon kan färgerna du listat under "svårare färger" men inte grundfärgerna.
Sonen som är precis fyllda 3år har kunnat alla färgerna ett halvår ungefär men silver guld metall lärde han sig nyligen
min dotter fyllde 2 nu i mars å hon kan alla färger :) men de är väl olika för alla
han var nog inte så mycket över 1 1/2 när han pekade på en kiwi och sa "den är rosa". Han är ordentligt färgblind stackaren...
Vår tjej var 2 har jag för mig..