so much better skrev 2011-02-11 11:09:23 följande:
I sådana här trådar är det klassiskt att folk tror att personalen på ställen som Birkahemmet bara är ute efter att hitta på saker och "strula till det" utan att ha någon som helst grund för det. Syftet med ställen som Birkahemmet är att skydda barnet och hjälpa föräldern till att bli en bra vårdnadshavare, inget annat. det du har hört talas om med föräldrar som inte samspelar etc, är faktiskt sådant som händer i verkligheten och inget som personalen hittar på, som vissa av er tycks tro. Föräldrar som har allvarliga brister, brister som till exempel kan bero på att man inte samspelar vilket kan innebära en risk för barnet, behöver ofta mycket hjälp. Och inte sällan saknar de insikt om sin egen förmåga, dvs de påstår att de inte gjort något fel.
Men alla är faktiskt inte världens bästa föräldrar, alla vet inte hur man på bästa sätt tar hand om ett barn, inte ens sitt eget. Har du tänkt på möjligheten att de som skrev i den andra tråden faktiskt kanske inte var bra på att ta hand om sina barn och birkahemmet såg inte något annat alternativ än att omhänderta barnet, för att skydda det?? Om du tänker efter så kan du nog komma på flera fall där föräldrarna inte borde fått ha sina barn. Det finns folk som våldtar, slår, mördar sina barn. Det är sådant Birkahemmet vill förhindra.
Jag ifrågasätter inte din förmåga på något sätt TS, och mitt råd är att bara försöka ta hand om ditt barn efter instinkt och jobba på att få en bra kontakt med barnet. Om du är så säker på att ni kommer att bli bra föräldrar så har du inget att vara orolig för. Som sagt, deras syfte Hej, du kanske tyker birkahemmet är jätte bra...
Men de är de inte, dom tar barn, efter som dom som jobber där har inga BARN själva,
Jag var där på Birkahemmet, jag gick och höll koll på alla som var där med sina barn, dom som var oansvarig och slog sina barn, och la dom på soffan och så gick dom, jag var fram flera gånger och tog i mot barnen så att dom inte skulle göra illa sig....
Dom som skötte sig som allgrig la sitt barn på soff kanten, dom ej slog sina barn m,m dom fick inte behålla sina barn...
som jag och min sambo vi skötte oss, men vi fick inte behålla vårat barn, nä fy fan säger jagär bara att skydda barnet. Försök att se detta som att du gör det för barnets skull.
Hej, du kanske tyker birkahemmet är jätte bra...
Men de är de inte, dom tar barn, efter som dom som jobber där har inga BARN själva,
Jag var där på Birkahemmet, jag gick och höll koll på alla som var där med sina barn, dom som var oansvarig och slog sina barn, och la dom på soffan och så gick dom, jag var fram flera gånger och tog i mot barnen så att dom inte skulle göra illa sig....
Dom som skötte sig som allgrig la sitt barn på soff kanten, dom ej slog sina barn m,m dom fick inte behålla sina barn...
som jag och min sambo vi skötte oss, men vi fick inte behålla vårat barn, nä fy fan säger jag