• Mims

JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!

Kunde inte hålla mig längre så jag ringde HS och fertilitetskliniken idag!

Fick positivt besked och jag var som de uttryckte det "väl" lämplig som ÄD!!!!!

Ville bara dela med mig..

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-22 10:27:16:
    Gammal länk: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m5494592.html

• Svar på tråden JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!
  • Mims

Oki...
    Jag kommer nog hålla mig till morfinet oxå.. (mår(ju)fin´t av det!!)... hi hi...

Hur lång tid fr första provtagningen till den andra och därifrån till ÄP är det??
    Sex mån va?

Tog ju mina första prover i början av november och de sa att de skulle återkomma i april och att ÄP blir i maj, kan det stämma?

• Venus

Mims, kan säkert stämma
    Jag behövde ju egentligen aldrig vänta dessa 6 månader eftersom jag blodprover i "frysen" som de kunde kolla Men de tog en omgång till ändå precis innan jag började med sprutorna tror jag det var, men det var bara formalitet för att paren som mottog äggen skulle veta att jag var frisk...

• Mims

Venus...

I brevet jag fick fr Fertilitetsenheten med mitt "godkännande" så stod det att de pratat om mig i donationsgruppen, då undrar jag.. Har de redan "parat" ihop mig med mottagarna och vet dom att det är dags för dom i maj??

Känner att jag har tusen frågor...

• Venus

De kanske har parat ihop dig med någon redan eftersom du redan vet tiderna på ett ungefär... Men det finns inget som hindrar dig från att säga nej nu ändå... Du har alltid rätt att avbryta om du själv känner att du inte orkar/vill fram tills dess att äggen är befruktade...
    Paren vet troligen inte om dig just nu utan får reda på dig i samband med att du börjar med sprayen osv... "Mina" par fick reda på mig samma vecka som jag började spraya... De fick jaga dem några dagar för det gick ganska fort från att jag ringde tills att jag började med sprayen

• Mims

Venus..

Ja, har jag förstått det rätt så ska de försöka synkronisera våra menstrautioner samtidigt!?

Har inte haft en tanke på att dra mig ur, nä, det här är något jag verkligen vill.
    Fast jag måste säga att i början, när jag började fundera på att bli donator så var jag lite emot anonym donation. Tyvärr är det enda möjligheten här i sverige och jag tyckte att barnlösas pars önskan om en liten vägde tyngre..

Men vem vet? Om nåt år kanske nån liten gen fr mig föds att två älskande?? Åh... så häftigt!
    Vad dom ska älska sitt barn intensivt!!

• Venus

Man behöver inte donera anonymt, men då måste man ha en egen mottagare
    Jag kommer troligen inte donera "anonymt" mer utan antingen blir det direktdonation eller så blir det korsdonation och visst, då är jag anonym men jag har ändå en mottagre att följa
    Jag fick lite roliga funderingar efter själva ÄPt, du läste säkert lite om dem i min DB
    Kan vara svårt att förstå om man inte varit där och det jobbiga är ju just att man inte har någon att prata med om det här...

Jag kommer vänta januari ut, väntar på ett speciellt svar från en speciell person Sedan kommer jag troligen kontakta Sahlgrenska igen och bestämma mig för vad som ska hända under våren...

• Mims

Venus..

Jo jag läste nog allt i din db tror jag! hi hi...

Hade kontakt med en tjej som ville ha ÄD och mig som donator men efter ett tag så slutade hon bara maila, antar att det kanske blev jobbigt för henne..
    Var hittar man par som vill ha en känd äggdonator??

Vet att man kan korsbyta, men det är ju inte riktigt samma sak, även om man hjälper ett par att komma längre fram i kön.

Svaret du väntar på, antar att jag vet vad det handlar om, gäller det korsbyte eller en vanlig donation då?

Vad fick dig att donera???

Säg till om jag frågar för mycket.. hi hi

Kramiz

• Venus

Skälet till att jag ville donera beror på flera personliga skäl...
    Och det är även det svaret jag väntar på
    Blir det svaret positivt så kommer jag direktdonera, blir svaret negativt så kommer jag troligen korsdonera...

Det är väldigt många år sedan jag bestämde mig för att donera, jag har levt med det här "Svårt att få barn" inpå mitt eget liv i väldigt många år... Därför det kändes så knepigt när jag själv blev gravid utan att ens behöva försöka... Jag var så inställd på att det skulle ta tid...

Det är därifrån jag har min "kända" mottagare, men pga olika turer fram och tillbaka så har det inte blivit av ännu... Så nu håller vi tummarna för att allt klaffar och att det blir av nu under våren

• Jennybates

Dum och egoistisk fråga kanske, men får man betalt för att donera ägg eller är det som ordet antyder en "gratis" donation?

• Venus

Det är en "gratis" donation...
    Man får "betalt" för sina utlägg, såsom resor och förlorad arbetsinkomst...
    Man får medicinerna gratis, men man får inget betalt för att donera...

• Ruttan

Blir glad när jag läser detta, står själv i kö på HS men kommer ev. att åka till Finland (som alla andra) för att slippa kötiden.
    Underbart att se att det finns donatorer!

Svar på tråden JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!