• Mims

JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!

Kunde inte hålla mig längre så jag ringde HS och fertilitetskliniken idag!

Fick positivt besked och jag var som de uttryckte det "väl" lämplig som ÄD!!!!!

Ville bara dela med mig..

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-11-22 10:27:16:
    Gammal länk: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m5494592.html

• Svar på tråden JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!
  • Venus

Grattis Mims

Jag funderar på en omgång till nu i vår nångång
    Men vi får väl se vad som händer...
    Kroppen är lite i olag efter omgången i vintras

• Mims

Venus..

Hur gick det??
    Hur många ägg fick ni ut??
    Vet du om det resulterat i någon graviditet än?
    (Har hört att man får veta det om man vill)

Åhh... Vad nyfiken jag är nu!!

• Venus

Det gick jättebra Det mesta står i min dagbok...
    27 ägg fick vi ut, dessa delades upp till 2 par... Mer vet jag inte just nu...
    Här verkar de inte vilja tala om om det resulterat i graviditet utan man får ringa "om ett tag" och få reda på om det blivit barn som jag förstog det... Men jag höll på att ringa igår Men det berodde på att jag haft menskänningar i en vecka, men ingen mens dök upp... Men ja Jag hann inte ringa igår och mensen kom igår kväll så jag "behövde" inte ringa... Undrar vad man ska ha för ursäkt för att ringa nästa gång?!?!

• Mims

Oki...

Här talar de om resultatet vid återbesöket efter 6 veckor..
    Sen kan man om man vill, ringa tillbaks efter nio mån och kolla om det resluterade i bebis oxå!
    Tyvärr slutar ju inte alla graviditeter med förlossning.

Ska genast springa och kika i din dagbok!

Kraaaaam

• Aunt Molly

Genomförs äggdonation på vanliga sjukhus eller bara på privata kliniker? Jag skulle också kunna tänka mig att donera ägg!

Bör man vara "klar" med sitt eget barnafödande först eller donerar man ägg "parallellt"? Jag har en son men vill nog ha ett eget barn till i alla fall.

• Venus

Jag skulle varit på återbesök nu i januari, men de ville ha in mig på check redan 3 veckor efter... Detta troligen pga att jag var påväg att bli överstimulerad under behandlingen... Och då var det ju lite tidigt att "veta" om det lyckats...
    Men jag ska vänta januari ut och ringa sedan för att se om man får reda på mer

• Venus

Aunt Molly
    Det är bara sjukhus som får ha hand om äggdonationer i Sverige än så länge...

Och ja, man kan donera "mellan" barnen De vill helst att man har fött barn när man donerar, för även om det är sällan något går fel så kan det ju göra det och har man då inte egna barn och det slutar med att man kanske bara kan få barn genom IVF eller äggdonation själv så är ju risken att man blir ganska förbannad på vad man tidigare gjort och ångrar det...

Jag är troligen inte klar med mitt eget barnafödande
    Men just nu är jag inte redo för fler barn och då tycker jag att däremellan kan jag ju donera

• Mims

Venus..

Är nyfiken på ÄP, du har inte skrivit något om den!! (det jag nog är mest nervös inför)

Gjorde det ont??
    En del säger att det gör det, andra inte....

• Aunt Molly

Aha -- Venus, tack för info! Det är väl också så att om man får egna barn sent minskar chansen att bli en bra äggdonator efter att man "fött klart" egna barn! Det hänger ju lite på åldern -- eller hur!

• Venus

Aunt Molly
    Ju äldre man blir desto sämre kvalitet på äggen, men för den sakens skull behöver ju inte äggen vara dåliga på något sätt... De vill ha donatorer som är mellan 25-36 år, jag är under 25 men har fött 2 barn så de är tacksamma för att jag vill donera

Mims, ja jag vet att jag borde skriva om den, men jag kom på att det kan låta lite läskigt Så jag undvek att skriva om den i min dagbok...
    Jag gjorde mitt ÄP med endast Panodil och lokalbedövning... Tyckte att det gjorde förvånadsvärt LITE ont och det endorfinrus jag fick av det levde jag på ganska länge

Svar på tråden JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!