• Venus

JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!

Inte bara mor  Lycka till...

• Venus

Grattis Mims

Jag funderar på en omgång till nu i vår nångång
    Men vi får väl se vad som händer...
    Kroppen är lite i olag efter omgången i vintras

• Venus

Det gick jättebra Det mesta står i min dagbok...
    27 ägg fick vi ut, dessa delades upp till 2 par... Mer vet jag inte just nu...
    Här verkar de inte vilja tala om om det resulterat i graviditet utan man får ringa "om ett tag" och få reda på om det blivit barn som jag förstog det... Men jag höll på att ringa igår Men det berodde på att jag haft menskänningar i en vecka, men ingen mens dök upp... Men ja Jag hann inte ringa igår och mensen kom igår kväll så jag "behövde" inte ringa... Undrar vad man ska ha för ursäkt för att ringa nästa gång?!?!

• Venus

Jag skulle varit på återbesök nu i januari, men de ville ha in mig på check redan 3 veckor efter... Detta troligen pga att jag var påväg att bli överstimulerad under behandlingen... Och då var det ju lite tidigt att "veta" om det lyckats...
    Men jag ska vänta januari ut och ringa sedan för att se om man får reda på mer

• Venus

Aunt Molly
    Det är bara sjukhus som får ha hand om äggdonationer i Sverige än så länge...

Och ja, man kan donera "mellan" barnen De vill helst att man har fött barn när man donerar, för även om det är sällan något går fel så kan det ju göra det och har man då inte egna barn och det slutar med att man kanske bara kan få barn genom IVF eller äggdonation själv så är ju risken att man blir ganska förbannad på vad man tidigare gjort och ångrar det...

Jag är troligen inte klar med mitt eget barnafödande
    Men just nu är jag inte redo för fler barn och då tycker jag att däremellan kan jag ju donera

• Venus

Aunt Molly
    Ju äldre man blir desto sämre kvalitet på äggen, men för den sakens skull behöver ju inte äggen vara dåliga på något sätt... De vill ha donatorer som är mellan 25-36 år, jag är under 25 men har fött 2 barn så de är tacksamma för att jag vill donera

Mims, ja jag vet att jag borde skriva om den, men jag kom på att det kan låta lite läskigt Så jag undvek att skriva om den i min dagbok...
    Jag gjorde mitt ÄP med endast Panodil och lokalbedövning... Tyckte att det gjorde förvånadsvärt LITE ont och det endorfinrus jag fick av det levde jag på ganska länge

• Venus

Mims, kan säkert stämma
    Jag behövde ju egentligen aldrig vänta dessa 6 månader eftersom jag blodprover i "frysen" som de kunde kolla Men de tog en omgång till ändå precis innan jag började med sprutorna tror jag det var, men det var bara formalitet för att paren som mottog äggen skulle veta att jag var frisk...

• Venus

De kanske har parat ihop dig med någon redan eftersom du redan vet tiderna på ett ungefär... Men det finns inget som hindrar dig från att säga nej nu ändå... Du har alltid rätt att avbryta om du själv känner att du inte orkar/vill fram tills dess att äggen är befruktade...
    Paren vet troligen inte om dig just nu utan får reda på dig i samband med att du börjar med sprayen osv... "Mina" par fick reda på mig samma vecka som jag började spraya... De fick jaga dem några dagar för det gick ganska fort från att jag ringde tills att jag började med sprayen

• Venus

Man behöver inte donera anonymt, men då måste man ha en egen mottagare
    Jag kommer troligen inte donera "anonymt" mer utan antingen blir det direktdonation eller så blir det korsdonation och visst, då är jag anonym men jag har ändå en mottagre att följa
    Jag fick lite roliga funderingar efter själva ÄPt, du läste säkert lite om dem i min DB
    Kan vara svårt att förstå om man inte varit där och det jobbiga är ju just att man inte har någon att prata med om det här...

Jag kommer vänta januari ut, väntar på ett speciellt svar från en speciell person Sedan kommer jag troligen kontakta Sahlgrenska igen och bestämma mig för vad som ska hända under våren...

• Venus

Skälet till att jag ville donera beror på flera personliga skäl...
    Och det är även det svaret jag väntar på
    Blir det svaret positivt så kommer jag direktdonera, blir svaret negativt så kommer jag troligen korsdonera...

Det är väldigt många år sedan jag bestämde mig för att donera, jag har levt med det här "Svårt att få barn" inpå mitt eget liv i väldigt många år... Därför det kändes så knepigt när jag själv blev gravid utan att ens behöva försöka... Jag var så inställd på att det skulle ta tid...

Det är därifrån jag har min "kända" mottagare, men pga olika turer fram och tillbaka så har det inte blivit av ännu... Så nu håller vi tummarna för att allt klaffar och att det blir av nu under våren

• Venus

Det är en "gratis" donation...
    Man får "betalt" för sina utlägg, såsom resor och förlorad arbetsinkomst...
    Man får medicinerna gratis, men man får inget betalt för att donera...

Svar på tråden JIPPIE!!! Jag blev godkänd som ÄD!!!