• samara

Nej,nej inte en hemorrojd!!!

Jaha, trodde väl kanske att man skulle slippa råka ut för denna plågoande iaf innan förlossningen, men icke!!
    Där är den och riktigt lyser med sin närvaro till min fasa!!

Jag har aldrig förut haft hemorrojder, så jag är helt totalt ovetande om vad & hur man kan behandla denna....är nu i v. 34, och nu först har den dykt upp!

Så min fråga till er alla där ute är:

Vilket är enligt er det allra bästa receptfria läkemedlet mot detta?
    Kan man få bort den helt, eller går det endast att lindra så att säga??

Vore mkt,mkt tacksam om någon ville hjälpa mig genom sina egna erfarenheter inom detta =)

• Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!
  • Anna med 3 trollungar

Jag fick jätte mycket hemorojder när jag var i vecka 28-29 ca. Testade suppar med hjälpte ingenting, 2 veckor höll jag på. blev bara värre och värre.
    Sen testade jag salvan och dem hjälpte jätte bra, försvann på 4 dagar. + att man bör duscha rumpan efter varje toabesök med varmt vatten och tvål och hålla torrt.

• samara

Ja nu har jag smort med salvan och använt supparna i 4 dagar, men jag vill inte påstå att det blivit speciellt mkt bättre....fortfarande sitter den där och gör mer eller mindre ont beroende på om jag varit uppe och gått mkt, eller om jag legat ner mest...blir gaaaaalen!!!!
    Köpte laktulos också så att jag kan se till att inte bli trög i magen, så magen håller sig iaf i schack än så länge! =)

Jag antar att jag säkert kommer få gå och dras med detta iaf tills förlossningen, och jag hoppas verkligen att det kan ge med sig efter det!!

Men jag ger inte riktigt upp med min salva ännu, kan ju inte förvänta sig mirakel efter så kort tid tänker jag =)

Finns det någon annan där ute som provat någon annan salva el dyl som funkat bra??
    Jag har använt xyloproct nu...
    Ska kanske påpeka att denna "hemmis" sitter på utsidan så att säga....så suppar kanske inte är så verksamma!

• samara

Ingen som kan rekomendera någon annan salva eller metod att behandla dessa "satar" som verkligen fungerar??

Eller är det som de flesta säger att de receptfria medlen som finns att köpa är rätt så verkningslösa egentligen??

• Krikiz

Precis som du säger så verkar supparna bättre på de små jäklarna som sitter inuti och salvan fungerar bättre på de ytliga 
    Kanske är det så att AC3 kan fungera bättre, men du får ju också ha i åtanke att barnet fortfarande ligger och trycker på de stora blodkärlen, så det kan ju vara så att det inte går att "bota" till dess lillskrutten där inne har fötts.....

Vila, högläge för benen och tänk på att även när du sitter så klämmer det på blodkärlen. Inte det enklaste att bara inta horisontalläge i soffan fram till förlossningen, men du kan ju inte mer än göra det bästa av situationen - även om det är jäkligt svårt att tänka så när de små jäklarna gör ont och irriterar som värst.

Nosce te ipsum.
  • Dohgon

Svårt att låta bli att tänka på det när det gör så ont. Fick en salva idag xyloproc, det hjälper mot smärtan iaf så får hoppas att det kanske blir bättre om ett par dagar. annars så är illbattingarna/ tvillingarna rätt ivriga att komma ut nu när som helst så väntan blir inte allt för lång ändå. Är v 30+2 idag så lite tidigt ännu dock.

Men är ju inget livshotande och det går ju över när man har fött =)

• samara

Nä jag antar att det bara är att vänta tills man fött, och sedan hoppas att allt vad "hemmisar" heter ger med sig....är väl som de säger att har man en gång fått dem, så får man dras med dem mer eller mindre föralltid sen...
    Jaja men bara de kan gå tillbaka och inte göra ont så...=)

Smörjer på med xyloproct salvan, får väl köpa fler suppar var ju bara 10 i en förp, och det tog ju slut snabbt när man tar morgon & kväll...vet inte om det blivit speciellt mkt bättre, iaf så har den inte blivit mindre...men som sagt så tar ju salvan iaf bort lite av smärtan och det är värt massor =)
    Men,men jag har ju "bara" använt xyloprocten sen i ons förra v, så jag får nog ge det liiite mer tid innan jag dömmer ut det!!

Har ju hört att den ska vara den bästa bland de receptfria, så.....

• Dohgon

Förhoppningsvis så försvinner det efter födsel iaf =) Och visst kan det vara så att man får dras med det när man väl fått det en gång, men kanske aldrig blir så illa igen, om man inte bestämmer sig för syskon till de små då =)
    Lite besvär under en graviditet får man nog räkna med och det är ju helt klart värt det när man får se vad som kommer ut =)

Supparna har jag inte prövat, hoppas på att salvan gör det den behöver istället. Inte blivit mindre här heller, men gör inte så ont längre iaf bara efter ett par dagar med salvan. så länge det inte gör ont så har jag inte jag så stora besvär av det.

Hur ofta använder du salvan? Jag fick höra av apoteket att jag skulle ta den en till två gånger per dag bara, det funkar bra för mig nu tror jag, men första dagen blev det nog ett par gånger extra

• samara

Nä jag måste hålla med om att det inte gör lika ont mer efter att man smort ett tag med salvan...har hållt på en vecka nu, så nån förbättring önskar man ju =)
    Jag smörjer flera ggr per dag...tvättar efter varje toa besök, och smörjer på nytt...tror inte det ska vara någon fara, det står ju på förp att man kan använda upp till flera ggr per dag samt 2-3 veckor...
    Så jag smöööörjer för brinnande livet =)

• Tinastina
    xyloproct som flera har skrivit om är det bästa. Bästa är att använda både suppar och salva. 
    Dock så är det inget som gör att hemorrojderna försvinner, den lindrar bara smärtan.
    Under graviditeten kan dom inte försvinna, men det gör dom förhoppningsvis med tiden efter förlossningen.

Men som sagt, salvan och supparna är inget som botar, det lindrar bara. Det enda som botar är tid, en icke hård mage, eller operation.  
  • Dougli

Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för köpa xyloproct (endast en konsultation nätet )    www.europetabs.com

Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!