• samara

Nej,nej inte en hemorrojd!!!

Jaha, trodde väl kanske att man skulle slippa råka ut för denna plågoande iaf innan förlossningen, men icke!!
    Där är den och riktigt lyser med sin närvaro till min fasa!!

Jag har aldrig förut haft hemorrojder, så jag är helt totalt ovetande om vad & hur man kan behandla denna....är nu i v. 34, och nu först har den dykt upp!

Så min fråga till er alla där ute är:

Vilket är enligt er det allra bästa receptfria läkemedlet mot detta?
    Kan man få bort den helt, eller går det endast att lindra så att säga??

Vore mkt,mkt tacksam om någon ville hjälpa mig genom sina egna erfarenheter inom detta =)

• Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!
  • samara

101024: Jo jag tänkte ladda upp med ett rejält lager av plommon som jag kan gnaga på under dagarna =) Men kan man använda xyloproct under graviditeten, eller är det nåt man måste vänta med?

• saxa
    simba skrev 2010-11-17 13:24:45 följande:
    101024: Jo jag tänkte ladda upp med ett rejält lager av plommon som jag kan gnaga på under dagarna =) Men kan man använda xyloproct under graviditeten, eller är det nåt man måste vänta med?
    Går bra att använda under grav.
  • samara

Hmm, jaa man får väl ta och köpa hem allt som kan hjälpa till att göra magen "mjuk" =) Har ett väldigt stillasittande jobb också, och det gör ju inte direkt saken bättre då man bara sitter hela dagarna...känns ju som att man gör det värre på något vis...=(

• Krikiz

Använd Xyloproct för att lindra dina besvär! Den fungerar alldeles utmärkt.

Har du en gång fått hemorrojder finns de kvar även efter förlossningen - och ja, krystningsarbetet under förlossningen kan ge ytterligare hemorrojder. Tänk på att vila så mycket du kan. Att stå och gå långa stunder, gör att bäbisen trycker på de blodkärl som går till nedre delen av kroppen och därmed "stasar av" blodtillförseln.

Dock kan de fortsättningsvis "komma och gå". Får du en period med lite trögare mage, kan de komma tillbaka. Men även då är Xyloproct bra att ta till. Brukar ge med sig på ett par dagar.

Enda sättet att helt bli av med dem är genom operation, men då skall de orsaka stora besvär.

Läs mer på den här länken
    http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=28551

Lycka till med ilbattingarna och självklart också med bäbismagen

Nosce te ipsum.
  • samara

Tack för alla era svar och er hjälp =)
    Känns bättre att ta steget in i analkräms-djungeln nu efter att man fått lite bra råd om vad man ska testa =)

Puh, jaa det finns en första gång för allt eller hur ! =)

• Dohgon

Skönt att se vad man kan använda =) Blev "tvingad" att börja med järntabletter då järnvärdet sjunkit. Glad och snäll går man och köper tabletterna och börjar äta dom. Nu en vecka senare så jo men visst, precis samma problem. Ska till BM igen i morgon på kontroll och ska fråga om jag verkligen måste äta järn när det blir så. Är 29+5 nu så är ju ett tag kvar, men ska jag då gå med de problemen fram till BF?

• Lisa1976

jag har använt AC3 comfort i 4-5 dagar nu, jag har en ärtstor kula. Den har inte minskat i storlek alls. Däremot läste jag att det verksamma ämnet är aloe barbadensis så jag antar att det går lika bra med en vanlig aloe vera-gel. Det står även i boken mammapraktikan att aloe vera ska hjälpa.

• samara

var och köpte xyloproct igår, köpte både salvan och supparna.... så nu återstår bara att smörja och smörja och se om det kanske kan ha någon verkan!?
    Hade ju varit otroligt skönt om det ialla fall kunde sluta göra ont!

Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!