• Dohgon

Nej,nej inte en hemorrojd!!!

Skönt att se vad man kan använda =) Blev "tvingad" att börja med järntabletter då järnvärdet sjunkit. Glad och snäll går man och köper tabletterna och börjar äta dom. Nu en vecka senare så jo men visst, precis samma problem. Ska till BM igen i morgon på kontroll och ska fråga om jag verkligen måste äta järn när det blir så. Är 29+5 nu så är ju ett tag kvar, men ska jag då gå med de problemen fram till BF?

• Dohgon

Svårt att låta bli att tänka på det när det gör så ont. Fick en salva idag xyloproc, det hjälper mot smärtan iaf så får hoppas att det kanske blir bättre om ett par dagar. annars så är illbattingarna/ tvillingarna rätt ivriga att komma ut nu när som helst så väntan blir inte allt för lång ändå. Är v 30+2 idag så lite tidigt ännu dock.

Men är ju inget livshotande och det går ju över när man har fött =)

• Dohgon

Förhoppningsvis så försvinner det efter födsel iaf =) Och visst kan det vara så att man får dras med det när man väl fått det en gång, men kanske aldrig blir så illa igen, om man inte bestämmer sig för syskon till de små då =)
    Lite besvär under en graviditet får man nog räkna med och det är ju helt klart värt det när man får se vad som kommer ut =)

Supparna har jag inte prövat, hoppas på att salvan gör det den behöver istället. Inte blivit mindre här heller, men gör inte så ont längre iaf bara efter ett par dagar med salvan. så länge det inte gör ont så har jag inte jag så stora besvär av det.

Hur ofta använder du salvan? Jag fick höra av apoteket att jag skulle ta den en till två gånger per dag bara, det funkar bra för mig nu tror jag, men första dagen blev det nog ett par gånger extra

Svar på tråden Nej,nej inte en hemorrojd!!!