• MalinChriist

BH & 10 år?

Hejhej.
    Jag heter Malin & jag e 10 år ...
    Jag skapade ett konto på familjeliv för att jag ville att vuxna skulle svara på mina frågor.
    Det e inte det att jag inte kan prata med mina föräldrar, utan att jag vill veta vad andra tycker.

Jag använder BH, strl. 75A.
    Jag har inte så stora bröst, men jag känner att jag inte klarar mig utan.
    Jag kan inte använda topp för det hjälper inte.

Är jag för liten för det ?
    Vad tycker ni?
    Snälla svara ? :)

/ Malin

• Svar på tråden BH & 10 år?
  • MalinChriist
    sheshekompis15 skrev 2010-11-13 20:11:36 följande:
    hej!!

jag är tolv och snart treton

jag har stort bröst men de funkar med vanlig top eller ja jag använder helst bikinitopp de funkar betre för dom sitter tajtare och de gör inte ont om nån råkar putta till just där eller när jag kör min kampsport testa vet ja
    Okej, tack för tipset.
    Testade i skolan i fredags & så, men det funkade inte.
  • Empiiis

Nej du är inte för ung. Hjälper det mot det onda är det bara bra Glad

Fick min första BH som 10åring men hade då 75B.. eller var det C. Dem var iallafall jättestora. Fick ganska många kommentarer om att jag var för ung och skulle använda en top ist. Men det gav inte samma stöd.
    Många vuxna verkar tro att "barn" inte behöver stöd fast dem har samma strl som dem.

• Mummyfied

Bh behövs bara om man har behov av det. Har man bröst som ömmar eller "hoppar" när man går (det behöver de inte vara så stora för att göra) så fyller ju bH:n helt klart en funktion och då spelar det ingen roll hur gammal man är.

• Momalicious

Jag började använda BH när jag var tio, det behövdes helt enkelt. Jag hade 70A och köpte vanliga, ungdomliga bygelbh:ar. Att använda BH är man aldrig för liten för, så länge det behövs.

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • MalinChriist
    Empiiis skrev 2010-11-14 16:48:10 följande:
    Nej du är inte för ung. Hjälper det mot det onda är det bara bra Glad

Fick min första BH som 10åring men hade då 75B.. eller var det C. Dem var iallafall jättestora. Fick ganska många kommentarer om att jag var för ung och skulle använda en top ist. Men det gav inte samma stöd.
    Många vuxna verkar tro att "barn" inte behöver stöd fast dem har samma strl som dem.
    Det hjälper mot det onda, ja Glad
    Oj, det va ganska stort för en 10åring.
    Stackars dig :O
  • MalinChriist

Tack för alla svar !
    Fortsätt svara :)

• Jenyma

Som de andra sagt så skulle jag säga att det inte finns någon åldersgräns!
    Du ska använda det som du tycker är bekvämt och som du mår bra av, och har du bröst som behöver stöd så har du, oavsett ålder. Alla utvecklas olika tidigt. En del kanske vill ha för att kompisarna har eller för att "leka äldre" men så verkar det ju inte vara i ditt fall. 
    Passa på att skriva "bh:ar" på önskelistan till jul :) Jag vet att själv tyckte det var lite pinsamt och läskigt, men oroa dig inte, din mamma har ju också varit ung! :)
    Använder du sportBH:ar på gympan? Det är också viktigt för att inte få ont, och det börjar man väl med lite tidigare än bygelbh:ar till vardags kan jag tro... 

• elin202

jag är tio år 

jag har samma problem fast jag använder inte bh utan toppar mer men det hjälper inte,
    jag inte särskilt stora men lite,och ibland kan jag få ont i ryggen  

• Jenyma
    elin202 skrev 2012-09-16 08:38:44 följande:
    jag är tio år 

jag har samma problem fast jag använder inte bh utan toppar mer men det hjälper inte,
    jag inte särskilt stora men lite,och ibland kan jag få ont i ryggen  
    Säg till mamma att du vill köpa riktiga BH:ar, eller om du handlar kläder själv, gå och gör det. Det kan dock vara en bra idé att fråga någon om hjälp (äldre tjej/syster/mamma/personal i affären) så att du får rätt storlek. 
    Du ska inte behöva ha ont.
    Själv ville jag ha toppar för att alla andra hade det men jag hade ju mycket större bröst så det var ju rätt dumt. :(
  • Elvira Larsson

Hej jag är 11 år och använder bh 65 Aa och jag tycker att om du är bekväm i att ha det så borde du få ha det det finns ingen tvångst att man inte får ha det

• O l i v i a

Jag heter olivia och är 11 år. Bh 65B passar mig. Och jag tycker absolut att vi barn oxå ska få använda bh om vi behöver det. Det är ju bara klädesplagg inget livsviktigt.

• Bella88898

Kanske väldigt sent men aja. Jag är 10 år och fått 2 bh-ar. När jag va nioår använde jag topp men det passade ej för jag fick bröst rätt så tidigt. Men jag hade topp bara för alla andra Tjejer I min klass använde det men det var ej bra för jag fick jätte ont i ryggen och var väldigt öm vid brösten?? Men tycker ni att jag ska fortsätta med bh-ar?

• mockingbird

Behöver man använda BH och tycker det är bekvämaste att använda BH framför topp, så ska man givetvis göra det. det finns ingen åldersgräns på BH användning.   Ni som säger att toppar inte fungerar, har ni testat ordentliga toppar, med ordentligt stöd, tex sporttoppar, prova ta en storlek mindre om de känns för "slappt"? men man använder det man trivs bäst med helt enkelt.

Men jag reagerar på att så många, så unga får ont i ryggen? är det verkligen vanligt, i den åldern, pga brösten? (såvida man inte talar om väldigt tunga bröst då)
    Jag tycker nog att man även, förutom använda BH, ska kolla upp ryggen ,det kan ju vara så att man sitter fel i skolan som är egentliga orsaken, eller att man är sne i ryggen. (upptäcktes inte på mig fören i 13-14 års ålder)

Svar på tråden BH & 10 år?