• Jenyma

BH & 10 år?

Som de andra sagt så skulle jag säga att det inte finns någon åldersgräns!
    Du ska använda det som du tycker är bekvämt och som du mår bra av, och har du bröst som behöver stöd så har du, oavsett ålder. Alla utvecklas olika tidigt. En del kanske vill ha för att kompisarna har eller för att "leka äldre" men så verkar det ju inte vara i ditt fall. 
    Passa på att skriva "bh:ar" på önskelistan till jul :) Jag vet att själv tyckte det var lite pinsamt och läskigt, men oroa dig inte, din mamma har ju också varit ung! :)
    Använder du sportBH:ar på gympan? Det är också viktigt för att inte få ont, och det börjar man väl med lite tidigare än bygelbh:ar till vardags kan jag tro... 

• Jenyma
    elin202 skrev 2012-09-16 08:38:44 följande:
    jag är tio år 

jag har samma problem fast jag använder inte bh utan toppar mer men det hjälper inte,
    jag inte särskilt stora men lite,och ibland kan jag få ont i ryggen  
    Säg till mamma att du vill köpa riktiga BH:ar, eller om du handlar kläder själv, gå och gör det. Det kan dock vara en bra idé att fråga någon om hjälp (äldre tjej/syster/mamma/personal i affären) så att du får rätt storlek. 
    Du ska inte behöva ha ont.
    Själv ville jag ha toppar för att alla andra hade det men jag hade ju mycket större bröst så det var ju rätt dumt. :(
Svar på tråden BH & 10 år?