Pengar tillbaka efter FET med negativt resultat (fel?)
Hej,
vi har en son efter ÄD på KS. Vi hade 1 embryo i frysen efter behandlingen. FET genomfördes nyligen, embryot förlorade 2 av 4 celler vid upptining. Negativt gravtest. Vi var informerade om att embryot kan förlora celler, tom inte alls klara upptiningen.
Nu har vi fått veta att vi får pengarna tillbaka. Hon som ringde sa att embryot borde långtidsodlats från början (istället för 2 dagars odling) och att ansvarig läkare beslutat att vi ska få tillbaka de 8500 kronor som vi lagt ut.
Hade detta varit färskförsök hade man säkert fått en ny behandling, eller? Nu har vi redan fått en efterlängtad son så en behandling till med en ny donator är säkert inte att tänka på. Men, jag kan inte låta bli att känna mig ledsen över att vi inte fick en rättvis chans att få syskon till vår son. För landstinget betalar väl knappast tillbaka pengar bara för att vara snälla, utan för att de faktiskt anser att de gjort fel?? Nu önskar jag att vi inte fått pengar tillbaka, då hade vi levt i ovetskap och fortsatt att tro att vi fick en bra chans och att allt gjordes som kunde göras. Vi går ju +-0 ekonomiskt på det här, men syskon hade vi bara en yttepytte chans till verkar det som.. 8500 kronor är ingenting i sammanhanget. Nu får vi åka till Finland istället.
Jag ska kontakta kliniken och fråga dem, men jag ville se om någon annan här hade andra tankar om detta.