Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Pengar tillbaka efter FET med negativt resultat (fel?)

Jag tycker självklart att det är trist att det inte gick vägen för er men det är ju alltid en risk med upptining av FET-ägg. Jag har också förstått att om ägget tappar celler så odlar de bara över natten efter upptining om man har ett ägg till eftersom det kan vara ännu mer risky än att sätta in ägget. Men här kanske läkaren har fått kalla fötter? Eller menar de att man skulle ha långtidsodlat dem innan nedfrysning istället? Det låter isf konstigt för det fick inte vi fastän vi frågade om det nu i våras. Tacka och ta emot pengarna bara även om det känns konstigt! Om vi blir gravida nu på vårt sista FET så har vi inget kvar i frysen alls till syskonförsök tyvärr så det är ändå schysst att man får chansen att spara ägg i fem år och göra ett försök för en sån liten penning tycker jag. Hoppas att det går vägen i Finland - nu har ni ju 8500 kr ni kan göra nåt kul för när ni är där Kram

Ruvar på ett guldägg!
  • villsågärna38
    Emmylou skrev 2010-09-15 16:46:05 följande:

Hej på er Estra, Kramiiis & villsågärna!

Ja, jag vet ju att det alltid är en chansning när man gör FET, eller fertilitetsbehandlingar över huvudet taget (7 återföringar med 11 fina embryon utan + innan guldklimpen kom). Det kanske var så att det handlade om hur länge dom tinade embryot & inte om antal dagars odling från början, visste inte ens att det är olika vid FET. Men till syvende & sist är det väl det som är problemet för mig egentligen, att jag inte fått mer info än "jag har fått en lapp på mitt bord där det står att jag ska ringa er & informera om att ni ska få era pengar tillbaka". Det känns som ett internetköp där butiken i efterhand ser att varan inte finns inne, pengarna tillbaka varsågod. Inte mer med det. För oss var det mer än så.

Ja, håller med om att det är dålig stil att informera på. De hade väl kunnat skriva ett brev eller låta någon som har rätt kunskap ringa. Kanske du ska ringa till Kristina imorgon och prata med henne för att få lite mer input? Hon är ju trots allt urgullig att ha att göra med. Kramar
    Ruvar på ett guldägg!
  • villsågärna38
    isisisis skrev 2010-09-15 17:12:42 följande:
    Kan berätta att nåt liknande hände mig på EGV i Riga. Vi hade bestämt att jag skulle komma på ett visst datum. Hade medicinerat och tagit VUL och haft kontakt med kliniken hela tiden. Det var ett frysförsök. Hade 3 ägg i frysen. När jag kom dit på utsatt klockslag visste ingen att jag skulle vara där!!! De snabbtinade mina embryon och bad mig komma tillbaka 2 timmar senare. 2 dog.Ett ägg kvar. Jag plussade inte.Jag fick också betala fullt pris för den behandlingen. Något jag inte tycker var rätt. Sedan böt jag klinik. Beklagar

Men huga va dåligt!! Hade också varit skitledsen över det. Snabbtina, det är väl ingen lunch man tinar i micron heller. Förstår också att du bytte klinik isf. Kramar
    Ruvar på ett guldägg!
Svar på tråden Pengar tillbaka efter FET med negativt resultat (fel?)