Jag gravid i vecka 13+0 i dag. Bf 7/12. I går kom en kvinna fram till mig som jag knappt känner, vi har pratat som hastigast och pratar med mig i 15 minuter utan att jag knappt svarar. Inte för att jag ville vara otrevlig, men för att hon bara babblade på. Hon gav mig så mycket råd och info som jag inte var intresserad av att få just då. Var trött och på väg hem för att sova.
Fick veta att hennes graviditet vad så fantastiskt. Hon har aldrig haft så bra hår, naglar och energi som då. Att jag måste njuta av varje sekund, för det går så snabbt och den här tiden får man inte tillbaka osv osv...
Jag mår ungefär som när jag var i puberteten och tonåring. Är fortfarande trött, har akne, illamående, huvudvärk, humörsvängningar.
Jag är jättelycklig över att jag är gravid, men jag kan inte säga att jag njuter varje dag av det rent kroppsligt och jag har det rätt kämpigt. Nu känner jag mig ju bara lat och skyldig när jag vill ligga och vila på min lediga dag... Kom ihåg att jag också känner mig väldigt känslig. Jag hoppas att undvika denna kvinna framöver. Hon gjorde mig bara megastressad.