• Juhanna

Ammade du?

Jag upplever det som att det är väldigt vanligt att unga mammor inte ammar sina barn. Så av ren nyfikenhet undrar jag om du ammade/ammar ditt barn eller inte? Om inte varför?

Kan tilläga att jag inte ser något fel med att ge ersättning.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Svar på tråden Ammade du?
  • MammaEmelie91

Ammade inte min dotter, jag hade ingen direkt anledning, jag bara ville inte sen så rökte jag också så de va ju en större anledning. Nu har jag dock slutat röka och är gravid med Tvåan och kommer testa att amma :)

mammatillebbaa.blogg.se - 19år & blivande 2barnsmamma!
  • 1990amanda
    Juhanna skrev 2010-06-01 17:42:03 följande:
    Varför vill du sluta?
    Jag vet inte riktigt! .. Men jag ammade han tilll 7månader. Och nu ammar jag inte längre
  • mammaskasper

Jag är 17 år, 18 i januari och har en son på två veckor. Jag ammar och det går hur bra som helst, ser ingen anledning till att inte göra det :)

• malin91

jag är 19år och amnde min son ca en- två månade sen fick han kikhosta och vi hamnde på lassaret och han orkande inte äta på mig så han fick ersättnig i släng via näsan. och fick av mig när han orkade.
    men det slutade med att jag fick slut på  mjölk även fast jag försökte pumpa fast det gjorde för ont för jag blev för presde av att få lov att pupma en vis mengd.
    men idag mår han bra och äter mat och väling och är 10månader

• Fröken Susidus

Jag var 23 när min son kom och jag helammade tills han var 6 månader då han fick smakportioner som sedan ökade.. Vi slutade helt när han var 9 månader. Jag hade gärna ammat längre men han hade inget intresse av det och det var rätt skönt att slippa

Mamma till vårt mirakel
  • Älsko

jag ammade min dotter till hon blev 19 månader samma dag som hon blev 19 månader slutade jag amma HENNE sista gången för den dagen kom jag hem med lillebror som jag började amma och han ammar jag och han är nu 10 månader, ska sluta amma honom snart då han äter dåligt av allt annat och sover dåligt för han vill tutta hela tiden precis som sin syster, men hade hon inte fått en lillebror så hade jag nog fortfarande ammat henne idag :) Det är ju så mysigt och kan inte förstår hur man kan välja ersättning framför amning :) 

• Proletariatet

Jag ammade inte min dotter (var 17 när hon föddes), hon föddes redan i v.24 och pumpningen stimulerade inte alls mjölkproduktionen så det sinade ganska snabbt.
    Min son som föddes i v.35 när jag var 19 år ammade jag till han var strax över året och började hugga mig

• SweetPearl

Helammade dottern tills hon blev 3 månader. Fick börja ge tillägg eftersom hon inte blev mätt och när hon va 4 månader räckte bara mjölken till att amma morgon och kväll. Strax innan hon blev 6 månader var mjölken helt slut. Med sonen kunde jag bara amma i 2 veckor sen låg han bara och skrek vid bröstet. Jag kanske gav upp för lätt, men mitt samvete kunde inte låta honom skrika av hunger.

Dottern är 3,5 år, sonen 4 månader och jag 23 år.

• joosefinea

Jag är 18 år och min son 2 månader. Jag ammade i 2 veckor, sedan pumpade jag och gav i tre veckor innan jag slutade och nu får han bara ersättning. Jag slutade amma för att jag fick så stora sår som varade och blödde, åt penicillin mot såren men såfort jag lät honom ta bröstet började jag blöda igen. Fick även mjölkstockning gång på gång. Det var väldigt jobbigt för mig och jag hade fruktansvärt ont och valde därför att ta slut på mjölkproduktionen då jag tyckte det var viktigare att han fick en pigg och glad mamma.

• AbouSamra

Jag blir 19 år denna månaden och har en son på 5 månader och jag hel ammar han. Jag tycker det är jätte mysigt =)

• Vixx

Jag är 17 och jag ammade min dotter i 3 månader sen minskade min mjölk över en natt typ så jag fick börja varva med ersättning, vid 5 månader fick jag sluta för då hade allt försvunnit. Hade planerat att helamma i 6 månader men så blev det inte :)

• Sadness

Jag skrev i denna tråd i maj 2010 sist! Solig

Nu är min son 17 månader och ammas fortfarande ett par gånger dagligen!
    Vi kallar det "efter-maten-gos"!
    (Jag var 17 när han föddes och har just fyllt 19)

• Monna

Ja, ammade till 22 månaders ålder. Helt okej för mig, även om jag velat sluta tidigare. Men liten ville inte ha välling, så det blev amning för hela slanten lite längre än beräknat...

Svar på tråden Ammade du?