• Juhanna

Ammade du?

Jag upplever det som att det är väldigt vanligt att unga mammor inte ammar sina barn. Så av ren nyfikenhet undrar jag om du ammade/ammar ditt barn eller inte? Om inte varför?

Kan tilläga att jag inte ser något fel med att ge ersättning.

♥ Svea 0705 Majken 0909 ♥ skogul.blogg.se
  • Svar på tråden Ammade du?
  • WasaE

Jag ammade dotter tills hon vart 9månader. =)  Riktiga mys stunder när man satt/låg å amma, kommer absolut göra de igen, (om ja kan) när nummer 2 kommer i framtiden!!

• Honeyrose

jag ammar fortfarande min dotter som nu är 10 månader, jag är 22

• Lilla Morran

Okej, jämfört med många här är jag väl inte så ung, fick sonen vid 23 och dottern vid 26...

Sonen ammade jag inte alls, dels fick jag blodiga sår och stora blåsor på bröstvårtorna som resulterade i fruktansvärd smärta. Dels tyckte jag verkligen inte om att amma, trots att jag hade hoppats från början att jag skulle göra det.

Dottern ammade jag delvis i 3,5 månad, det gjorde fruktansvärt ont första månaden, men sen funkade det bättre. Känslomässigt tyckte jag aldrig om det, kände mig obekväm, ville gärna gömma mig och önskade bara att hon skulle bli färdig. Efter 3,5 månad gav jag upp och det blev enbart flaska.

Jag tror att bröstmjölk är det bästa för barnet, men jag har också fått inse att det finns andra vägar att gå när det inte blir som man har tänkt sig. Här i Sverige 2010 måste vi inte plåga oss själva varken fysiskt eller psykiskt om amningen inte fungerar - det finns alternativ...

• Nathal

Hej jag är 21 och min son Milton är 3 månader, jag helammar honom och det fungerar jätte bra.
    Tror att många väljer ersättningen för att det är "bekvämare" och alla har inte tålamod, det kan vara jobbigt innan amningen har kommit igång ordentligt! Fast det är nog inte bara yngre som gör det ;)

• Leijne

Har precis fyllt 19. Min dotter är drygt två veckor och jag helammar. Tycker det är toppen, och tänker fortsätta med det.

• L0ved

Var 20 när dottern kom och ammade bara i två veckor för sen fungerade det inte längre. Blev frustrerande när dottern skrek medans jag satt och grät. Nu är jag 22 och ammar min son nu är han bara strax över 2 veckor men det verkar fungera mycket bättre.

♥ Angelina 080422 ♥ Liam 100422 ♥
Svar på tråden Ammade du?