Mammagbg87
Nybliven mamma till en liten tjej på snart 7 veckor. Någon mer som nyss blivit mamma och som är mellan 22-24 år som kanske känner för att ha kontakt...
Nybliven mamma till en liten tjej på snart 7 veckor. Någon mer som nyss blivit mamma och som är mellan 22-24 år som kanske känner för att ha kontakt...
Vad jobbigt att behöva komma tillbaka till bb. Jag vantrivdes där så efter ett dygn åkte vi hem och då kunde jag börja slappna av igen.
Men den närmsta tiden var inte så rolig ändå. Mauritz hade en glidning i höftleden så det blev besök hos ortopeden och en sk "frejka-kudde" i 6 veckor.
Kejsarsnitt kan inte vart så kul. Allt slit i onödan borde det kännas som? (alla värkar innan snittet).
Jag som tyckte vi låg inne på fl länge, totalt 26h från värkstart och 20h på fl. Det stannade av flera ggr och det slutade med sugklocka. Hade blivit ett snitt här med om han inte kommit ner såpass att det gick att sätta klockan (stått still i 7h tror jag).
Härligt att det är lungt nu. Inte vart nån magknip eller så? Det har vi vart förskonade ifrån tack och lov :)
Nää BB är la inte det roligaste men jag var ju tvungen att stanna 3 nätter pga av snittet... Vilket inte var så jätte kul precis... Känns precis som du säger, att man slet i onödan liksom... 36 timmar av smärta och slit åt helvete... Men fick ju iof ha lustgasen längre eftersom det tog sin tid, det skulle la vara det enda bra ) Haha.
Sugklocka säger du? Jag har fått för mig att det är otäckt... Hur var det och hur känndes det?
Men hur är det med hans höft nu då? Haha tusen frågor känner jag nu, men är nyfiken av mig :)
Inget magknip regelbundet iaf, bara hänt två ggr och då hade jag ätit lök... Rå lök i taco så tror det var de... Inte ätit lök sen dess och hon har aldrig mer haft det så!
Nu skall jag och Alva ut och gå i det fina vädret :) Vad skall ni hitta på då?!
De försökte övertala oss att stana längre (mellan raderna typ) men ja.. Jag ville bara hem till mitt. När de kom in på natten och väckte sonen var det inte så kul.
Lustgasen klarade jag inte av. Måde bara dåligt av den så jag fick eda i stället. Ångrar det i efterhand, tror att den bidrog till sugklockan.
Grejen när kan kom ut var ju att jag inte kände några värkar. Värkarna som jag hade var ganska ineffektiva med. Så jag fick sjangsa och trycka på lite när somnästan och det var läkaren som styrde allt i stort sätt. Det kändes som om hon drog ut honnom ur magen. Inte så konstigt kanske, då det var det hon gjorde. Men i saqmband med att jag tryckte på med såklart.
Sugklockan var inget otäckt alls. Det var väldigt skönt att slippa ligga och krysta utan att det hände något. Sen behövde han komma ut fort med då skalpprovet visade lite dåligt värde.
Men kejsarsnitt måste vara jobbigare. Är väldigt glad att jag slapp det.
M;auritz ska tilbaka till ortopeden då han gått stadigt utan stöd i två månader för att röntga höften för att dubbelkolla att det blivit helt bra. Men på undersökningen då han blev av med frejkakudden kändes allt bra.
Rå lök är väl en av dedär typiska grejerna som man tar ur kosten om de små får magknip. När jag ammade behövde jag inte "mixtra" med min kost, hn har en mage av stål ;) Men tror det berodde på frejka-kudden för han hade ju benen som en groda. Det underlättar ju för fisarna.
Jusst nu står jag mitt upp i brödbaket. Sambon ska jbba i kväll så antagligen vågar jag och mauritz oss ut på en em promenad :)
Ja, nää fy fan... Diskreta var ju det sista dom var när dom kom in på kvällen natten... Öppna dörren och så hör man ett hööögt och tydligt: "Hallå hur står det till här inne då? Far och dotter sover ser jag..." Snacka om att det var irriterande. Hehe. Men men, nu är ju allt bra och vi är hemma så ska la inte klaga då det skall ta minst två år tills jag skall dit igen :) Haha.
Åh stackare, lustgasen var ju det bästa av allt tycker jag :)
herre gud vad jag drog i mig den, även då jag inte hade någon värk...
Haha ville ju va förberädd när värken skulle komma! Haha.
Okej vad skönt... Men ändå läskigt... Jag är nog ganska glad på ett sätt också att det blev ett snitt... För jag var ju så trött och slut i kroppen liksom så jaghade nog inte orkat att trycka fram henne liksom... Snittet gick ju så fort och smidigt. Från det att dom sa att det skulle bli ett snitt tog det inte mycket mer än 15 min tills hon va ute och de började att sy ihop mig :)
Hur gammal e er lille nu då och har han börjat gå något?!
Hur gick det med brödbaket då, blev det bra?!
Jag hoppar in om det är okej.
jag är 86:a och har två barn en född 05 och en född 09
Klart att det är :)
Ju fler desstå roligare!
Var i götet bor du då?!
vi bor på hisingen, eriksberg. men vi har lite planer på att försöka flytta ifrån staden innan stora killen börjar sexårs. vi vill gärna komma lite utanför mot borås eventuellt.
Okej på så vis, där bodde jag med innan... När jag bodde hemma dvs! Vart i eriksberg om man får va nyfiken?! :)
Mot borås är bra! Vi bor i Landvetter nu, sjukt hur mycket billigare husen är bara man kommer bort lite från gbg liksom!
Okej, trivs ni?! Då har ni ju nära till mataffären iaf, det är ju alltid ett plus :)
Vi har 5 km till ica, så är lite små segt... Men men! Har en kiosk på närmare håll om man bara skall ha nått litet typ mjölk lr så så det funkar :)
Men är det bostadsrätt lr hyres rätt ni har nu?
Ja, att spara pengar är ju alltid bra, dock inte alltid så roligt enligt mitt tycke... hehe.
Jag hittar alltid massa fina kläder/saker när jag inte skall handla å när jag ska shoppa hittar jag aldrig nått... hehe.
vi bor i hyreshus. det ombildades här nyligen men vi valde att inte köpa mycket pga att skicket på vår lägenhet är kass och att vi inte vill bo här så länge att vi kommer hinna rusta upp det.
det är jätteskönt med nära till affären men eftersom jag inte har körkort så måste vi flytta nära affär och dagis.
triv gör vi inte men inte heller vantrivs. mycket att vi inte trivs är för att vi bor trångt på 63 kvm och att vi inte har någon direkt plats i vårat område för barnen, jag saknar detta att bara kunna gå utanför dörren och sätta sig med barnen när man har en stund över. sen är jag väldigt ensam som vi bor nu och behöver ett mer socialt område att bo i. det blir ju ensamt att vara hemma själv plus att min sambo söker jobb som gör att han kommer vara borta längre omgångar i stöten och då är det skönare att bo lite bättre med barnen
jag har inte direkt svårt att spara pengar eftersom jag flyttade hemifrån så tidigt så har jag aldrig varit van att ha pengar över till mig själv, sen vet vi ju att det kommer något bra i nästa ända som är bra mycket bättre än prylar.
det är så svårt att hitta hyresrätter bara. jag vet hur man söker i göteborg men utanför vet jag inte alls vart man vänder sig
Martina - Mauritz är bara 4,5 månader så han kan inte ens sitta utan stöd ännu. Steg kan han inte häller ta när han står upp. Men det kommer nog snart skulle jag tro.
Vi trivs inte där vi bor nu häller, eller varken trivs eller vantrivs. Något mittemellan. Krokslätts fabriker mitt utanför fönstret, men innegården är jättefin.. Letar nytt iaf.
Vi har bytesanonser ute, söker på boplats, kungälvsbostäder (tror jag det heter) och partillebo. Utanför stan får man ju söka hos de enskiljda hyresbolagen i många fall. Men tex lerum tror jag det var har ju lägenheterna på boplats..