Mammagbg87
Jag hoppar in om det är okej.
jag är 86:a och har två barn en född 05 och en född 09
Jag hoppar in om det är okej.
jag är 86:a och har två barn en född 05 och en född 09
vi bor på hisingen, eriksberg. men vi har lite planer på att försöka flytta ifrån staden innan stora killen börjar sexårs. vi vill gärna komma lite utanför mot borås eventuellt.
vi bor i hyreshus. det ombildades här nyligen men vi valde att inte köpa mycket pga att skicket på vår lägenhet är kass och att vi inte vill bo här så länge att vi kommer hinna rusta upp det.
det är jätteskönt med nära till affären men eftersom jag inte har körkort så måste vi flytta nära affär och dagis.
triv gör vi inte men inte heller vantrivs. mycket att vi inte trivs är för att vi bor trångt på 63 kvm och att vi inte har någon direkt plats i vårat område för barnen, jag saknar detta att bara kunna gå utanför dörren och sätta sig med barnen när man har en stund över. sen är jag väldigt ensam som vi bor nu och behöver ett mer socialt område att bo i. det blir ju ensamt att vara hemma själv plus att min sambo söker jobb som gör att han kommer vara borta längre omgångar i stöten och då är det skönare att bo lite bättre med barnen
jag har inte direkt svårt att spara pengar eftersom jag flyttade hemifrån så tidigt så har jag aldrig varit van att ha pengar över till mig själv, sen vet vi ju att det kommer något bra i nästa ända som är bra mycket bättre än prylar.
det är så svårt att hitta hyresrätter bara. jag vet hur man söker i göteborg men utanför vet jag inte alls vart man vänder sig