Inlägg från: Martina87 |Visa alla inlägg
  • Martina87

Mammagbg87

Hej!

Är en tjej på 23 år som är mamma till lilla Alva som blev 2 månader i förrgår :)
    Har inte så många vänner med barn här i gbg så vore kul att få kontakt med andra mammor i ungefär samma ålder :)

Vart bor ni alla?! vi bor i Landvetter men är oftast inne i göteborg då jag inte känner så många här ute!

• Martina87

Jodå, nu börjar allt gå som på räls då vi kommit in i lite rutiner å känner varandra bättre :) Det började dock inte så bra... :( Stackrn fick inte i sig tillräckligt med mat så hon gick ner för mycket i vikt, så efter två dagar hemma fick vi åka tillbaks till BB och sova en natt så vi fick hjälp med ammningen... Alva hade inte den "rätta" sug tekniken och min mjölk hade nog inte kommit igång riktigt som den skulle heller :(

Var skapligt trött på BB efter att redan spenderat 5 nätter där innan du Alva inte ville komma ut, låg i över 36 timmar med värkan så sen blev det kejsarsnitt få fick vara kvar lite extra pga det... Men men, allt gick så ju så ingen fara :)

Nu har vi det bara bra och njutar av varje minut :)
    Hon är väldigt lugn och snäll av sig så skall inte klaga på något!

Hur går det själv då?! Vad hetervdin son btw?!

• Martina87

Nää BB är la inte det roligaste men jag var ju tvungen att stanna 3 nätter pga av snittet... Vilket inte var så jätte kul precis... Känns precis som du säger, att man slet i onödan liksom... 36 timmar av smärta och slit åt helvete... Men fick ju iof ha lustgasen längre eftersom det tog sin tid, det skulle la vara det enda bra ) Haha.

Sugklocka säger du? Jag har fått för mig att det är otäckt... Hur var det och hur känndes det?

Men hur är det med hans höft nu då? Haha tusen frågor känner jag nu, men är nyfiken av mig :)

Inget magknip regelbundet iaf, bara hänt två ggr och då hade jag ätit lök... Rå lök i taco så tror det var de... Inte ätit lök sen dess och hon har aldrig mer haft det så!

Nu skall jag och Alva ut och gå i det fina vädret :) Vad skall ni hitta på då?!

• Martina87

Ja, nää fy fan... Diskreta var ju det sista dom var när dom kom in på kvällen natten... Öppna dörren och så hör man ett hööögt och tydligt: "Hallå hur står det till här inne då? Far och dotter sover ser jag..." Snacka om att det var irriterande. Hehe. Men men, nu är ju allt bra och vi är hemma så ska la inte klaga då det skall ta minst två år tills jag skall dit igen :) Haha.

Åh stackare, lustgasen var ju det bästa av allt tycker jag :)
    herre gud vad jag drog i mig den, även då jag inte hade någon värk...
    Haha ville ju va förberädd när värken skulle komma! Haha.

Okej vad skönt... Men ändå läskigt... Jag är nog ganska glad på ett sätt också att det blev ett snitt... För jag var ju så trött och slut i kroppen liksom så jaghade nog inte orkat att trycka fram henne liksom... Snittet gick ju så fort och smidigt. Från det att dom sa att det skulle bli ett snitt tog det inte mycket mer än 15 min tills hon va ute och de började att sy ihop mig :)

Hur gammal e er lille nu då och har han börjat gå något?!
    Hur gick det med brödbaket då, blev det bra?!

• Martina87

Klart att det är :)
    Ju fler desstå roligare!

Var i götet bor du då?!

• Martina87

Okej på så vis, där bodde jag med innan... När jag bodde hemma dvs! Vart i eriksberg om man får va nyfiken?! :)

Mot borås är bra! Vi bor i Landvetter nu, sjukt hur mycket billigare husen är bara man kommer bort lite från gbg liksom!

• Martina87

Okej, trivs ni?! Då har ni ju nära till mataffären iaf, det är ju alltid ett plus :)
    Vi har 5 km till ica, så är lite små segt... Men men! Har en kiosk på närmare håll om man bara skall ha nått litet typ mjölk lr så så det funkar :)

Men är det bostadsrätt lr hyres rätt ni har nu?
    Ja, att spara pengar är ju alltid bra, dock inte alltid så roligt enligt mitt tycke... hehe.
    Jag hittar alltid massa fina kläder/saker när jag inte skall handla å när jag ska shoppa hittar jag aldrig nått... hehe.

Svar på tråden Mammagbg87