• Jenny72

RMC-Malmö

Hallå alla kämpare där ute i cybervärlden!
    Malmötråden blev visst för gammal:( Händer det så lite där nu?? Skulle tro att vi bara behöver uppdatera tråden. Jag är supernyfiken på hur det går för er alla. Både er som blivit gravida och er som ännu väntar på ett lyckans ägg.
    Håll tråden levande snälla ni!
    Kram på er

• Svar på tråden RMC-Malmö
  • volbaby
    Jenny72 skrev 2010-01-19 19:40:42 följande:
    Hallå alla kämpare där ute i cybervärlden!Malmötråden blev visst för gammal:( Händer det så lite där nu?? Skulle tro att vi bara behöver uppdatera tråden. Jag är supernyfiken på hur det går för er alla. Både er som blivit gravida och er som ännu väntar på ett lyckans ägg. Håll tråden levande snälla ni!Kram på er
    Äntligen någon levande själ från Malmö, vi bor i Malmö men alla andra tycks ju bo i Norrland, vi har gjort IVF och ska nu ge oss på ÄD. Sj då?
  • Jenny72

Själv har jag medicinerat för äggdonation men fick tyvärr blödning före insättning, så 2 embryon fick frysas. Genomförde en behandling av ett av äggen som misslyckades och nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi ska återföra om det klarar upptiningen.

• inkan70

Hej Jenny,
    Vi har nu äntligen fått se "Lucias" hjärtljud.
    Vi var på cura i måndags men då hittade han ingen aktivitet gud vad jobbigt, men nu i dag på VUL så var det full aktivitet, så skönt.
    När är det dags för dig för din insättning?
    Om det inte går vägen får du ny chans denna vår?
    Kramar Inkan

• Jenny72

i don´t know:(
    grattis grattis graaaaattttis! skönt=))
    kram jenny

• Jenny72

Hallå där ute!!!!!!
    Är det totalt stiltje från Malmö?????

• Vädur82

Jenny72: Ja du här händer inte mycket vi går bara o vänta vi ska förhoppningsvis komma igång maj-juni. Hur går det själv??

Tänkte höra med dig hur lång är vår behandling som mottagare innan det blir insättning??

Nu när det närma sig har man börjat fundera om det blir en "guldklimp" vilka ska man berätta att det är genom ÄD o när o hur ska man berätta för barnet?

Mvh Nädur82

• Jenny72

Först får ni komma på kuratorsamtal där ni får tillfälle att diskutera era tankar kring att berätta om det eventuella barnets ursprung. det är säkert individuellt när och hur hur samt hur många personer man väljer att berätta för Vad som dock står klart är nog tanken att man ska berätta för barnet och då gärna så tidigt och så naturligt det är möjligt. Vad beträffa antalet ni väljer att tala om för är det upp till er själva. jag känner att hela denna processen och alla dessa år varit svåra att "dölja" och ärligt talat bryr jag mig inte ett dugg om vem eller vilka som vet.
    Själva behandlingens längd om man räknar från medicinering och fram till insättning varierar lite. Man startar med mediciner då mensen startar och ska sedan mäta slemhinnan efter drygt en och en halv vecka. Är slemhinnan då 7mm eller mer är det bra och insättning kan ska redan nästkommande dag, annars får man medicinera ett tag till. Själv började jag blöda innan första hann sättas in så det var bara att frysa och starta om igen.
    Hoppas du fått svar på dina frågor.
    Lycka till! MVH Jenny

• Vädur82

Jenny72: Tack för ditt svar. Vi har redan varit på kuratorsamtal. Jag är inte heller rädd för vad folk ska tycka o jag skäms verkligen inte men jag tänker så här om man är öppen från början o berättta för alla så kan kaanske barnet får redan på det på fel sätt genom nån annan?

När ska ni igång igen?? Vad fick ni veta om donatorn? Hur långt innan fick ni reda på vilken donator ni skulle få?? Vet ju att det är ett tag till vi ska komma igång men är ändå redan så nervös o förväntansfull:)

Mvh Vädur82 

• Jenny72

Vi har ett ägg i frysen som vi hoppas på sedan vet man aldrig när nästa donator dyker upp, och då blir vi ju mottagarpar nr2. Då får man ägg om det så att säga räcker till 2 kvinnor. Om donatorn får du inte veta någonting.

• Vädur82

Ok, lycka till med det ni har i frysen håller tummarna för er. Har ni lång resa bakom er av behandlingar? Ok. jag trodde man fick reda på när donatorn starta sin behandling.

Kram

• Jenny72

Snyft! Hade insättningsdag idag, men enda embryo vi hade i frysen överlevde inte.
    Får avbryta medicineringen och har inte en susning om när nästa donator dyker upp:(( Jag kommer inte att skriva mer i denna tråd, det verkar ändå gå ganska trögt för den just nu. Ni ska veta att jag kommer att gå in och läsa om hur det går för er alla och hålla tummara för er!! Jag blir SÅÅÅÅ glad när jag hör talas om lyckade försök, så bara så ni vet... jag har ögonen på er:)
    Sköt om er och kämpa på! Än ger jag inte upp ska ni veta! Skriv skriv skriv om era donationer så lågan inte slocknar.
    Kram

• mrseightball

Hej alla kämpare!

Nu hittade jag er! Har hållit till på andra trådar;)

Jenny72: åh vilken otur att ägget inte klarade sig! Fyy va trist och orättvist livet är!

Jag har tre ägg efter ÄD i frysen och medicinerar för att göra ett FET snart. Ska på U-ljud i malmö 24/2 och sedan får jag datum för insättning. Står också i kö till ÄD i f inte FET funkar. Måste snart börja betala mina försök...

Vädur82: har du fått besked om startdatum för beh i maj/juni?

Lycka till alla!

• Vädur82

Jenny72: Usch jag lider verkligen med er
     & håller tummarna för er att det går bättre för er nästa gång.

Mrseightball. Ja de tror vi ska hinna ett försök innan sommaren så vi hoppas vekligen det. Lycka till med ert FET!!

Kram

• mrseightball

Vädur82: tack.

Men tiden kryper fram tycker jag, U-ljud 24 feb sedan hoppas jag på insättning av två ägg från frysen, om det funkar alltså :-S. Man vet ju aldrig vad som händer i den här konstiga IVF/ÄD-världen...

• AJB

Hej! Jag och min man sår i kö för ÄD på RMC sedan ett år tillbaka. Är så glad och tror knappt det är sant, men nu har en kompis till oss viljan att gå in som kors donator för att hjälpa oss.
    Så nu får vi se när det kan bli våran tur att få ägg från en okänd donator då.
    Håller tummarna för alla oss som behöver dessa underbara personer, som ställer upp med att skänka en del av sig till oss som behöver. Jag önskar att de kunde vara flera så köerna slapp vara så långa.
    Kram AJB

Svar på tråden RMC-Malmö