Hej TS! för det första kan jag säga att du och jag har likadana intressen! Live & Jive, P M , Old style weekend...you name it! Hur som haver... jag tyckte det var kul att sminka sig och fixa håret och se hur fräsch och fin man kunde bli med lite omstyling, innan jag fick barn. Min son är 14 månader nu och jag har tappat intresset nästan! Hans pappa har honom varannan helg, annars är det jag som har honom hela tiden. Lämnar och hämtar på dagis, handlar med honom, går till BVC med honom, åker på kalas och sköter allt som har med hans liv att göra.
Ibland orkar jag inte äns fixa iordning mig, sköljer ansiktet- håret i toffs - på med en mössa.. några sköna byxor och en tjocktröja och jacka...sen ut. OM det är så att jag VET att jag inte ska träffa någon! då blir det förståss annat! Min son är inte jobbig på något sätt och han kan leka själv, springer omkring etc ..det är JAG som "sunkat" ner mig och inte bryr mig om mitt utseende. När hans pappa har honom kan jag säga att det är då jag tar mig ett par öl och går ut, och det är under de helgerna jag verkligen tar mig tid till mitt yttre... ingen skulle nånsin tippa på att jag kan se ut som världens "luffare". Visst, man kan fixa iordning sig likadant när man han barnet, men det blir ändå mindre tid till det och inte lika noggrant, eftersom barnet kräven en del också =) . De 3 första månaderna med min son gick jag runt i mjukisbyxor och t-shirt (har ALDRIG mjukisbyxor ute) . . . och håret i en enda röra, jag hade helt enkelt varken tid eller ork att fixa iordning mig! jag drabbades dock av en stor blodförlust under förlossningen så jag svimmade hela tiden under de första månaderna, trotts järn-dropp och järn -tabletter. Barnet är i fokus - så är det! men man kan fortf. ta hand om sig själv tex låt din karl ha barnet någon dag så du får gå ut? ... om ni kommer ge ersättning... barnet kanske har mormor eller farmor? jag var ute första gången då sonen var 2,5 månad... hans mormor hade honom med ersättning (gav både ersättning och från mig) . Det gick jättebra! det var pain in the ass att gå och pumpa ur varje timma på toan och det läckte genom tröjan kan jag säga (tack för den mörka belysningen)! :P Just idag ser jag ut som en slapp-mamma =P eller en mys-mamma ... men det är valfritt! jag tror du, om du bara tar dig tid... inte kommer tappa dig själv! när min son vart större - (9mån) ... "fick" jag tillbaka mina intressen och hittade mig själv igen. Mitt uppe i blöjbyten och smuttskläder. Jag är 20 år och mitt liv är inte "borta" bara för att jag fått barn. Jag har lärt mig att kombinera dom två bara på ett bra sätt. Min son följer med mig på saker ibland, som bilutställningar och power meet (på dagarna) etc. Han tycker det är skitkul att komma ut bland folk eftersom han är van! jag kan på fullt allvar säga att jag är en skitbra mamma när jag har honom! ... när jag inte har honom så saknar jag honom som f*n, men det är då jag gör "Mina saker" .Ingen skulle nånsin kunna gissa på att jag har en 14 månaders son! så ta dig tid för den är viktig! ..nu blev detta väldigt långt (ursäkta) .. men att "tappa bort sig själv" pga barn, det händer väääldigt lätt - tills man fått vardagen att fungera och inse att man faktist har ungdomen kvar!