Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Tappar du bort dig själv??

Det blir vad man gör det till!

Dottern har varit van redan från början att hänga med överallt vi ska & tycker det är skitkul när vi sätter henne i bilen, hon vet att det händer något kul! Sen har jag haft "fördelen" att amningen inte fungerade så jag har en ersättningsbebis. Nu i efterhand ser jag verkligen det som en fördel. Jag har inte varit låst överhuvudtaget utan kunnat lämna bebisen hemma hos pappa och pyst iväg själv om jag känt för det utan problem. Nu förespråkar jag inte ersättning framför amning egentligen, jag ville faktiskt amma, men för oss har det varit toppen! Kan bebisen ta både bröst & flaska så vore det ju det bästa egentligen.

Dottern är nio månader nu & jag har aldrig känt mig låst på något sätt, har en toppenpappa till henne också som är lika bra att vara hos.

Så ikväll pyser jag till GBG & ska sova på hotell...dottern får vara hemma hos far sin. Jag är uppsminkad, letat fram finkläderna och ska svira lite ikväll! (dock alkoholfritt då jag är gravid igen)

• SilverEmma

Lone Star State skrev 2009-12-03 15:02:08 följande:

Känns bara som en dum prioritering.. Kan inte riktigt förklara varför.. känns bara som att livet där man träffar vänner och festar till det är slut.. Skulle inte skaffa barnvakt för att gå på fest te.x.. känns inte tillräckligt viktigt för det.. Vardagssmink är väll klart att jag fortsätter med.. men festmake eller party frisyrer känns det som att jag inte kommer få tillfälle till.. :(
    Du...livet tar inte slut. Du är inte en dålig mamma för att du lämnar till barnvakt för att gå på fest ibland! Nej, det är kanske inte så lämpligt att lämna barnet varje helg för att man ska ut & supa...men lite då & då är faktiskt ingen fara! Man kan inte sluta leva bara för att man får barn! Jag hade inte mått bra alls om jag haft bebisen klistrad vid mig 24h/dygn i ett år...eller hur länge som nu folk anser att man "ska".

Jag festade till det första gången när dottern var tre månader & hade skitkul tillsammans med några vänner, dottern var hemma hos pappan då. Annars har min mamma eller sambons bror haft henne vid lite olika tillfällen då vi velat hitta på något själva. Inte sjutton tänker jag ha dåligt samvete för det.
Svar på tråden Tappar du bort dig själv??