Unga mammor! se hit. Gör din röst hörd för alltid.
En gång för alla så ska detta med att vara en ung mamma visa hur stark, modigt, jobbigt, irriterad och underbart det är.
Jag va själv en "ung mamma" oavsett om jag va 21 när jag fick min son så ser jag inte äldre ut än min lillasyster på 19.
Jag har fått en möjlighet att ge folket en riktig sanning om just detta med att vara en ung förälder.
Jag är så sjukligt trött på att diskutioner om hur dåligt det måste vara för ett barn som får komma till världen och ha en mor som är 15 eller 19.
Att omedelbart anta att man är en dålig eller slarvig mamma bara för att man är ung är så extremt tråkigt.
Jag har fått kontakt med ett svensk förlag som gett mig en chans att förtydliga mammor i unga dar. och ge dom en chans att få berätta just sin vardag.
så alltså.
Jag behöver er hjälp.
Jag skulle vilja höra era berättelser om hur starkt folk reagerat på att ni är unga mammor.
hur familjen reagerat på ert beslut om att skaffa barn.
ja alltså, jag skulle vilja höra ert liv. SANNINGEN!
om hur era dagar ser ut.
Jag tänkte först, "hmm det kan väl inte vara svårt att skriva om det. Jag är ju själv en ung mamma. så jag kan väl berätta om hur jag själv skämdes när ""vuxna föräldrar" på ica kom fram till nyförlösta mig och sa : grattis, vilken underbart söt liten bebis. du måste vara en väldigt stolt stora syster.
Men det är inte så lätt helt plötsligt.
Att vara en ung mamma är ju inget jag har patent på.
jag vill att alla era röster ska bli hörda.
iden är att om vi alla går ihop med våra historier.
så kan vi tillsammans bilda en karaktär.
en ung mamma som slår sig fram i livet.
berätta om alla hennes bra/dåliga dagar.
FÅ FOLK ATT SLUTA ÖPPNA MUNNEN OM UNGA MAMMOR HELT ENKELT.
håller tummarna // Rebecca :D