Unga mammor! se hit. Gör din röst hörd för alltid.
Jag är 17 år och har en dotter på 6veckor, du får fråga precis vad du vill, om jag nu kan vara till nån hjälp
Jag är 17 år och har en dotter på 6veckor, du får fråga precis vad du vill, om jag nu kan vara till nån hjälp
En normal dag är nog att när jag och lillan gått upp och ätit mat och gjort iordning oss så brukar vi ta en långpromis med vovven, sen åka in till centrum och fika, träffar ofta min syster på hennes lediga dagar, eller en vän som också har barn. Då brukar vi vell handla om det behövs, sen för att åka hem, sitta framför tvn och mysa tills sambon kommer hem. Då brukar han ta lillan så gör jag mat.
Jag skulle nog säga att de finns en hel del fördelar, dels de att man inte behövar "abryta" sitt kariär klättrande, utan kan börja med sånt när man inte ska ha fler barn. Man får visserligen inte lika hög mammapeng om man inte jobbat länge men vem säger att man måste vara rik?
kroppen orkar ju bättre när man är ung också, man får ju en ypperligt värdelös sömn i början och de tär på krafterna värre på än 30+are än mig tex. jag skulle också säga att det är en fördel att vara ung eftersom man då när barnet blir lite äldre har lättare att "hänga med" Jag har äldre föräldrar (mamma fick mig när hon var 40) och kan säga att de fanns inge värre än att höra "så var de när jag var liten iaf"