• AnnaT

¨Tror att dom är bättre?

Jag blir så förbannad, nästan varje gång vi ska åka buss med vagnen, så kommer det alltid någon"gammal" mamma och tränger sig före.
    Eller om man står och väntar på bussen och sen så precis när bussen kommer så kommer det en äldre mamma och springer på bussen innan vi hinner på.
    Eller så har man stått och väntat längre än dom och dom vet om det men låssas som igenting när bussen väl kommer.
    Är det bara oss det händer eller händer det er också?
    Blir så jävla förbannad!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 17:48
    gammla äldre samma sak.
    varför jag skriver gammla är för att det är bara dom som har gjort så, det är klart att alla inte gör så, för det har jag ite sagt heller

• Svar på tråden ¨Tror att dom är bättre?
  • cri
    wholelottarosie skrev 2009-07-31 16:16:43 följande:
    De har ju såklart bebisen i korgen på rullatorn!
    Så unga!

Jag tänkte mer på de som är konstant i sängen (ni vet såna som har vändschema för att inte få liggsår och som tvättas med liknande "servetter"...) för att benen inte inte alls bär dom längre...
  • Jeanette89

Har aldrig hänt mig att någon annan förälder har trängt sig före med sin vagn, däremot tränger sig alla när det är kö till bussen, när folk har börjat kliva på.
    Sen att många svär över alla dessa jävla barnvagnar som tar upp plats i bussen, men det är inte bara till unga föräldrar.
    Det är mest när det står massa vagnar med bara varor i, när folk tar vagnen för att slippa bära sina varor.

• lisen88

med de där är du inte ensam om, de har hänt mig flera gånger när jag ska på bussen. samma sak om jag är på stan och kommer med vagnen så är de ingen som tar hänsyn till att man kankse kan gå undan lite när dom ser att man kommer barnvagnen. nejdå, då ska en annan rätta sig efter dom, och svänga både höger och vänster för att bara ta sig fram.
    men jag har börjat att jag går bara rakt fram så får dom flytta på sig.

en kvinnlig busschafför sa till mig en gång att jag inte kunde komma på bussen för jag hade för stor barnvagn när jag skulle gå på, så jag fick gå av igen. precis när jag kommer av bussen kommer de en äldre på lite mer än 30 år med en barnvagn som är nästan lika stor som våran, och hon fick gå på.

• Miracle Cats

Spela roll vilken ålder det är på mammorna. Mammor, föräldrar punkt.
    Har du mål i mun, så bit ifrån.
    Vad är det med dessa orättvist behandlade unga föräldrarna?
    Ni är inte unika....{#lang_emotions_yell}

• AnnaT

Miracle Cats skrev 2009-08-05 14:55:04 följande:

Spela roll vilken ålder det är på mammorna. Mammor, föräldrar punkt.Har du mål i mun, så bit ifrån.Vad är det med dessa orättvist behandlade unga föräldrarna?Ni är inte unika....
    ja nu spellar faktiskt åldern roll, om det hade hänt med unga mammor hade jag ju skrivit det också.
    Det r ingen som påstår att vi är "unika" heller!

Dessutom så är det inte direkt så att man hoppar på bussen utan vagnen och skäller ut personen som gått på heller?
  • Miracle Cats

Varför spelar åldern roll?

• Miracle Cats

Just ja...visst kan du ryta när hon har passerat dig eller säga "Ursäkta" så får hon en tankeställare...kanske

• cri

Det är såna här trådar som jag många gånger tänker att "ALLA" sk "UNGA" föräldrar "ogillar" (för att inte dra till med hatar...)alla "ÄLDRE".

Känns väl bra att man drar den slutsatsen också???!!!

Rättså bra också- jag kan inte alltid avgöra vilken ålder andra har...men...unga föräldrar kan alltid avgöra om andra är ex.vis 30+...

• cri
    AnnaT skrev 2009-08-05 15:12:11 följande:
    Miracle Cats skrev 2009-08-05 14:55:04 följande:
    ja nu spellar faktiskt åldern roll, om det hade hänt med unga mammor hade jag ju skrivit det också.Det r ingen som påstår att vi är "unika" heller!Dessutom så är det inte direkt så att man hoppar på bussen utan vagnen och skäller ut personen som gått på heller?
    Varför siffran...BETEENDET.

Hmmm...bli lite mer talför...som Miracle Cats också skrev.

Näää...bekvämare att gnälla på äldre på fl...ger såklart bra effekt.
  • cri
    lisen88 skrev 2009-08-05 14:50:41 följande:
    med de där är du inte ensam om, de har hänt mig flera gånger när jag ska på bussen. samma sak om jag är på stan och kommer med vagnen så är de ingen som tar hänsyn till att man kankse kan gå undan lite när dom ser att man kommer barnvagnen. nejdå, då ska en annan rätta sig efter dom, och svänga både höger och vänster för att bara ta sig fram.men jag har börjat att jag går bara rakt fram så får dom flytta på sig.en kvinnlig busschafför sa till mig en gång att jag inte kunde komma på bussen för jag hade för stor barnvagn när jag skulle gå på, så jag fick gå av igen. precis när jag kommer av bussen kommer de en äldre på lite mer än 30 år med en barnvagn som är nästan lika stor som våran, och hon fick gå på.
    Visste du att de var "lite mer än 30"? Frågade du?

Beteendet...inte åldern.

Men...gnälla på fl går ju bra.
  • lisen88
    cri skrev 2009-08-05 17:13:38 följande:
    Visste du att de var "lite mer än 30"? Frågade du?Beteendet...inte åldern.Men...gnälla på fl går ju bra.
    ja, ja visste att hon va på lite mer än 30 eftersom att du frågar.
    hmm, jag tycker att de känns mer som att de är du som gnäller än vi andra.
    jag svarar på de TS har skrivit, men de känns mer som att de är du som " gnäller "
    och de inebär att du är säkert äldre också, nästan så man börjar undra om du tar åt dig?
  • lisen88
    cri skrev 2009-08-05 17:09:53 följande:
    Det är såna här trådar som jag många gånger tänker att "ALLA" sk "UNGA" föräldrar "ogillar" (för att inte dra till med hatar...)alla "ÄLDRE".Känns väl bra att man drar den slutsatsen också???!!!Rättså bra också- jag kan inte alltid avgöra vilken ålder andra har...men...unga föräldrar kan alltid avgöra om andra är ex.vis 30+...
    vem är de som har sagt att vi unga " alltid " kan dra en siffra runt en persons ålder?
    jag tror att de kan du också säkert göra =P
  • AnnaT
    cri skrev 2009-08-05 17:13:38 följande:
    Visste du att de var "lite mer än 30"? Frågade du?Beteendet...inte åldern.Men...gnälla på fl går ju bra.
    men eller hur det är väl snarare du som gnäller.
    Alltså är det svårt att förstå eller, om det hade hänt med vad jag kallar unga föräldrar hade jag ju skrivit det, men nu har det ju bara hänt med föräldrar men faktiskt kan anta att dom är gammla om jag gämför med mig själv, svårare än så är det inte.
  • S vali s

Vi äldre tror inte att vi är bättre, vi vet.....

dvs. vi vet att åldern bara är en siffra och att "rötäggen" finns både bland unga & äldre mammor

Den late får brått när det blir kväll
  • UpsyDaisy

Jag förstår TS fullständigt. Nu är jag inte en ung mamma, fick mitt första barn när jag var 27 vilket jag tyckte var ganska lagom. MEN jag har märkt en tydlig diskriminering mot unga mammor. Jag hör också folk ge nedvärderande kommentarer mot unga mammor och det gör mig rasande.

Ni unga mammor gör en enorm insats för samhället, det behövs fler barn och nuförtiden väntar folk alldeles för länge. Vill bara säga att enligt mig så är ni fantastiska och ni har min största beundran!!!

• TessaS

Jodå, det händer mig titt som tätt... fast jag är en "gammal" mamma i dina ögon... och det är både yngre och äldre som tränger sig... såna med blå barnvagnar, en del med trehjuliga barnvagnar, tvillingföräldrar ska vi inte tala om, folk utan barn, folk med flera barn, kvinnor, män...
    Och rätt vad det är kanske jag råkar tränga nån också... yngre eller äldre, eller med blå barnvagn... etc.
    The list is extensive

Svar på tråden ¨Tror att dom är bättre?