• Skata

Okej att partner badar naken?

Skulle du tycka att det var okej om din partner badade naken med personer av motsatt kön? Skulle det vara bättre att din partner badade med badkläder med andra som var nakna än att partnern var naken och de andra hade badkläder? Lite nyfiken på folks åsikter om detta.

• Svar på tråden Okej att partner badar naken?
  • dukat
    Björnmossa skrev 2009-07-07 16:19:30 följande:
    Kvittar helt, vi tillbringar inte hela sommaren tillsammans och förhoppningsvis badar han med sina kompisar (gör jag med) och varken han, jag eller våra vänner av båda könen ser nån mening med att blöta ner badkläderna om ingen finns i närheten som kan ta anstöt.
    Men så helt rätt För nakenhet i sig har ju inget med sexualitet att göra-Så självklart hoppas jag att fler tycker så här Och badkläder i bastu borde vara FÖRBJUDET men handduk (att sitta på) tillåtet
  • Erkegris

hmm... jag skulle nog inte gilla om han badade naken med andra tjejer... eller om de va nakna men inte han.

Däremot skulle jag nog bara undra va det tagit åt honom om han var naken men ingen annan. Fast det skulle nog störa mig lite, mest för att jag skulle känna det som att det var en sida hos honom jag inte trodde fanns och jag skulle börja tveka på mitt omdöme om honom.

• dukat
    Erkegris skrev 2009-07-11 14:11:19 följande:
    hmm... jag skulle nog inte gilla om han badade naken med andra tjejer... eller om de va nakna men inte han. Däremot skulle jag nog bara undra va det tagit åt honom om han var naken men ingen annan. Fast det skulle nog störa mig lite, mest för att jag skulle känna det som att det var en sida hos honom jag inte trodde fanns och jag skulle börja tveka på mitt omdöme om honom.
    Men då kan du ju inte skilja nakenhet från sexualitet Eller misstänker att han inte kan det-Inte ovanligt sätt att tänka om man saknar egen erfarenhet av nakenbad med andra
  • Björnmossa
    dukat skrev 2009-07-11 14:24:46 följande:
    Men då kan du ju inte skilja nakenhet från sexualitet Eller misstänker att han inte kan det-Inte ovanligt sätt att tänka om man saknar egen erfarenhet av nakenbad med andra
    Jag skulle nog också tycka det var lite konstigt om en person ville vara naken trots att ingen annan var det . Okej om det är en som glömt badkläder, men annars brukar man väl anpassa sig till mängden? Jag tycker inte nakenbad är nåt konstigt, men skulle inte göra det om alla andra ville ha baddräkt, det skulle kunna upplevas som påträngande och det vill jag inte riskera.

Men som sagt så har det ju hänt att jag inte haft badkläder med mig och då hoppar jag i ändå om det bara är bekanta med. Då vet ju alla varför och då är det genast avspänt igen.
  • Mandragora
    Skata skrev 2009-07-07 15:54:27 följande:
    Skulle du tycka att det var okej om din partner badade naken med personer av motsatt kön? Skulle det vara bättre att din partner badade med badkläder med andra som var nakna än att partnern var naken och de andra hade badkläder? Lite nyfiken på folks åsikter om detta.
    Han får självklart bada naken tillsammans med både kvinnor och män - med eller utan mitt sällskap.

Han har nämligen fri vilja och är ingen ägodel.
  • trettioplus

Självklart!
    Och med flolk med samma kön också.

• Anonym (Kille)

Älskar att se min tjej bada naken med andra

• Anonym (Obrydd)

Ser inga problem med ett dopp i bara mässing, varken för maken eller någon annan. Han får själv avgöra vad som är lämpligt för stunden och jag litar på hans omdöme. 

• Postman

Hon får bada naken med vem hon vill, när hon vill. Ser inget problem med det.  

• Anonym (Birger)

Min Kjell får bada med vilka han vill bara han kommer hem till mig sen.

• Anonym (Kille)

Men tjej får bada naken hur hon vill och med vem hon vill

Svar på tråden Okej att partner badar naken?