• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11.

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.htm

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 16:32
    Tryckfelsnisse har gett sig till känna.

Behandlingslistan, del 7 saknar ett l i slutet av länken. Detta är den korrekta länken:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
  • Sparken

Skickar massor av stora kramar till alla som behöver och vill ha! Minns paniken och oron över att jag aldrig skulle få barn.

Känner nu en oro över att det aldrig kommer att fungera igen men jag håller tillbaka paniken än så länge och tänker att förra gången med både Trombyl och Fragmin gick ju bra det kanske det kan göra igen.

Tingeling - vilka arbeten du har tillgång till. Verkligen intressanta. Får kanske anledning att återkomma till dem efter att vi gjort vår missfallsutredning.

• StoraD

hej alla! tack för era grattis! nu är vi äntligen hemma med vår mirakelknatte, och jag är så lättad. Det har varit en turbulent vecka, förlossningen var utdragen och fick avslutas med akutsnitt (av allas vår Dr M som var ett sånt stöd även under förlossningen), jag ska skriva mer sen i bloggen om förlossningen! Under förlossningen förlorade jag 1,5 liter blod och livmodern drog inte ihop sig, så jag fick under två dagar efter förlossningen rätt så mkt blod. Sen så kom inte amningshelvetet inte igång heller, trots bm-orskornas ihärdiga "på tredje dygnet rinner det till" (vad #"(/?"** betyder det?!), och knatten bara skrek och jag ammade och det kom inte så mkt... sen började det blöda och fy... nä hemskt var det... jag var helt miserabel och olycklig. Men så på fjärde dygnet kom en jättegullig bm som sa att jag skulle sova och hon tog knatten hela natten och gav tillägg och jag sov ut, sen kändes det lite bättre, men amningen gör sjukt ont och är inte alls mysigt, jag bävar för varje gång. Så nu försöker jag iaf få igång amningen (skitjobbigt) som tydligen kan dröja lite när man förlorat mkt blod (fick jag veta sen, efter att jag känt mig som en dålig kvinna i flera dagar). Men det är skönt att vara hemma, hoppas bara att det går bra med amningen, det känns lite småjobbigt. Men, men - jag har ju min knatte och det är ju allt som betyder något!

Jag hoppas att ni alla finisar mår bra! Många av er har ju stöttat mig långt innan jag blev gravid, och med allt ert stöd under åren så är ni också en stor del av att jag fått min knatte!! jag är er evigt tacksam fina fina ni!

Jag ska läsa igenom det jag missat snart! KRAM

• Sparken

Stort grattis lillaD!

Amningen var verkligen inte kul i början, gör ju skitont och värker ända ner i tårna. Jag förlorade 4,5 liter blod under förlossningen (moderkakan lossnade inte och jag fick många påsar blod och opererades akut) och mjölken rann inte till förrän efter 4-5 dagar men ingen har någonsin sagt att det berodde på blodförlusten, skönt att få en förklaring, jag kände mig också lite sämre för att det aldrig rann till.

• Lycka77

oj oj oj lillaD, det låter verkligen som du haft några tuffa dygn. Det låter iaf väldigt bra att ni är hemma nu, och att allt gått bra till slut. Amningen var även tuff för mig att få igång och vi sköt till med tillägg de första 2 veckorna. Fungerar inte amningen så gör den inte, det går bra ändå!

STORT GRATTIS igen!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • icka76

LillaD: Jösses vilken pärs du gått igenom. Låter inte alls kul med varken förlossningen eller amningen. Tur att resultatet av det är så fantastiskt. Ha det så mysigt nu med lille knatten. Kram

• Cia o krabaten

LillaD: Jösses vilken upplevelse
    Tur att ni mår bra iaf!

Ang amningen så gör det ont. Även om allt funkar prima som för mig så sitter man och biter ihop i början...
    Dag 3-10 är absolut värst! KAsnke lite förskjutet för dig då.
    Hoppas det lättar det värsta, annars är man intre sämre för att man ger tillägg!
    Kram

• fruZ

Oj, LillaD vad jobbigt! Hua!

Och jag säger som de andra, amning gör ONT i början även om det fungerar helt bra. Så jag kan inte ens föreställa mig hur ont det kan göra om det inte är bra... Hoppas att det blir bättre snart och att knatten får i sig det han vill ha och behöver och att du piggar på dig trots blodbristen så att du kan njuta av lillkillen! Kram!

• Irma

Oj, vilken dramatik LillaD! Tur att det går bättre med amningen nu

• hella73

GRATTIS lillaD! Vilken jobbig förlossning, men vad underbart att du har din guldklimp hos dej nu:) Instämmer att amningen gör sjukt ont i början, men det blir bättre. Själv fick jag blodblåsor på bröstvårtorna och fick då tips att använda jelonet mellan amningarna, det hjälpte lite grann.
    Grattis än en gång och kram!

• BettanB

LillaD. Vad jobbigt det blev alltihop. Men stort grattis till guldklimpen. Hipp hipp Hurra för Leif!

*vinkar* till alla!

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11